Utvecklare och upplåtare av offentlig plats
Göteborg, Trafikkontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Trafikkontoret i Göteborg Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum för bästa rörlighet och framkomlighet. En viktig del i vårt uppdrag är att ha en kontinuerlig och öppen dialog med boende, besökare och näringsliv.
Trafikkontoret har drygt 230 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2016-03-24ArbetsuppgifterIdag hanterar trafikkontoret upplåtelse av offentlig plats i samarbete med polismyndigheten. Ansökan kan avse tillstånd för till exempel evenemang, uteserveringar, försäljningsplatser, byggbelamringar och kiosker. Vi söker nu en person som kan utveckla vårt arbete med upplåtelse av offentlig plats för att öka attraktiviteten på platsen - med kunden i fokus. Arbetet sker i samverkan med bland annat näringsliv, evenemangsägare, intresseföreningar och kommunala samarbetspartners. En viktig utgångspunkt för arbetet är att vi under en intensiv period av genomförande av en rad infrastruktur- och stadsbyggnadsprojekt ska ha en attraktiv stad för boende, besökare och näringsliv.
I ditt uppdrag som utvecklare av offentlig plats kommer du att arbeta med följande frågor:
• Uppmuntra och möjliggöra en variation och mångfald av aktiviteter och evenemang på offentlig plats i Göteborgs Stad.
• Initiera och upprätthålla kontakter med näringsidkare, intresseorganisationer, arrangörer, polis och andra förvaltningar.
• Samarbeta med företrädare för fastighetsägare, näringsliv och föreningar i frågor som rör förutsättningar för näringslivet.
• Arbeta med utredningar och uppdrag inom verksamhetsområdet.
• Identifiera förbättringsbehov.
• Driva arbetet med att ta fram riktlinjer, standarder och taxor inom verksamhetsområdet.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning inom verksamhetsområdet eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och lämplig.
Vidare har du minst tio års arbetslivserfarenhet samt god sakkunskap inom arbetsområdet. Kunskap om gällande lagstiftning liksom erfarenhet av myndighetsutövning och arbete mot kund är meriterande.
Som person är du lyhörd, driven och tydlig i din kommunikation. Du har mycket god förmåga att planera och organisera arbetet och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Att skapa och upprätthålla många olika nätverk är naturligt för dig och du har ett tydligt kundfokus.
Din goda samarbetsförmåga, både internt och externt, är ett viktigt redskap för att lyckas i arbetet.
Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-17
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Lundskog, Enhetschef 031-368 25 90
Facklig kontaktSusanna Sandcrona, Vision 031-368 23 58
Asbjörn Hanssen, Saco 031-368 26 72
FöretagGöteborg, Trafikkontoret
AdressGöteborg, Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 2743158
Observera att sista ansökningsdag har passerat.