Utvecklande IFO-chef till Norbergs kommun
Experis AB / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Har du ett starkt engagemang för att leda, skapa struktur och fortsätta vår påbörjade utveckling av såväl medarbetare som verksamhet?
Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av
ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del
av detta är du varmt välkommen.
Vi söker nu en ny områdeschef till enheten för individ och familjeomsorg, som vill vara med att fortsätta utvecklingen av verksamheten och enhetens medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Enheten som du ansvarar över består av 1:e socialsekreterare Barn och unga, 1:e socialsekreterare Vuxen, socialsekreterare, familjehemssekreterare, familjebehandlare, stöd/coach, bistånds- och LSS handläggare som svarar för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen samt samordnare mot våld i nära relation.
Enheten består av 16 medarbetare. Som områdeschef för IFO är du direkt underställd socialchefen och ingår i sektorns ledningsgrupp.
Chefen för individ- och familjeomsorg har på utskottet och socialchefens uppdrag ansvaret för att verkställa och driva utveckling av individ- och familjeomsorg, samt säkerställa kvalité och ekonomi i balans för området. Utifrån ett helhetsperspektiv tillsammans med socialchef och övriga områdeschefer verkar du för utveckling inom socialsektorns område. Du ansvarar över kommunens individ- och familjeomsorg där alla delar är lika viktiga. Det ansvaret ger dig möjligheter att påverka och utveckla vår socialtjänst i ett nära samarbete med kollegor och politiker. Vår verksamhet karaktäriseras av korta beslutsvägar och den mindre kommunens överblickbarhet där du som chef verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang.
Vi vill att du aktivt följer utvecklingen inom området, omsätter ny kunskap och skapar en avdelning som ligger i framkant, där medborgaren står i fokus och tillgängligheten är hög. Rollen innebär också att du arbetar strategiskt med frågor kring rättssäkerhet, myndighetsutövning och utvecklingsbehov för att dina medarbetare ska kunna utföra sina uppdrag på bästa sätt.
Vem är du?
Vi söker dig som för uppdraget har socionomexamen eller annan högskole- eller universitetsutbildning som bedöms likvärdig och med god dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning i en politisk styrd organisation. Tjänsten förutsätter en god inblick i Individ- och familjeomsorgens olika delar men också kännedom av socialsektorns övriga områden för att tillsammans med ledningsgruppen föra organisationen framåt. Vidare har du erfarenhet från att leda utvecklingsarbete, har du även erfarenhet av digitaliseringsarbete sedan tidigare inom verksamhetsområdena ser vi det som meriterande.
Som person är du nytänkande, drivande och har ett inspirerande, inkluderande och coachande sätt att leda likväl som du ger stabilitet, trygghet och struktur. Din förmåga att kommunicera och på ett pedagogiskt sätt presentera information och underlag för olika målgrupper är av stor betydelse för att lyckas i uppdraget.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Norbergs kommun med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Marie Gutke på 070-377 54 27 alt
marie.gutke@jeffersonwells.se Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2021-03-31ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "48b4af13-317d-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Norbergs kommun
Jobbnummer 5667009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.