Utredningssekreterare/alkoholhandläggare
Malmö stad, Malmö stad, Centrum stadsdelsförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö stad, Malmö stad, Centrum stadsdelsförvaltning i Malmö Malmö - Sveriges renaste stad
Malmö stad har satt upp 30 punkter på förbättringar som ska göra Malmö till en renare och mer trivsam stad att bo, arbeta och leva i. Det är början på ett arbete som ska pågå under flera år. På malmo.se kan du följa hur det går. Under våren, sommaren och hösten ska punkt efter punkt bockas av efterhand som de genomförs. Samtidigt sätts nya mål upp som mynnar ut i nya löften.
Stadsdel Centrum är centrum för hela Malmö. Här finns butiker, kontor, restauranger, Malmös affärsgator och en stor del av stadens kultur och nöjesliv. I stadsdelen bor 35000 människor och 45000 arbetar här. Stadsdelsförvaltning Centrum har ca 1300 anställda, varav ca 720 inom Barn och Ungdomsverksamheten, ca 450 inom Vård- och omsorg samt ca 130 inom Myndighetsavdelningen.
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Tillståndsenheten är tillstånds- och tillsynsmyndighet för restauranger med alkoholserveringstillstånd i Malmö. Tillståndsenheten vill bidra till att restaurangerna i Malmö ska vara trevliga mötesplatser där alkohol serveras under ansvarsfulla former. Detta tror vi oss kunna uppnå genom effektiv tillsyn samt fördjupat samarbete med restaurangbranschen och med andra berörda myndigheter. Tillståndsenheten består av fyra utredningssekreterare som handlägger serveringstillstånd, en utredningssekreterare som handlägger tobaks och folkölsärenden, två assistenter och en enhetschef.För närvarande finns ca 350 gällande serveringstillstånd i Malmö.
Att inom ramen för gällande alkohollagstiftning handlägga ärenden avseende alkoholserveringstillstånd såsom
• ansökan om tillstånd att servera alkohol
• utreda sökandens/tillståndshavarens personliga och ekonomiska lämplighet
• bedöma och utvärdera de ekonomiska handlingar som sökanden/tillståndshavaren lämnar in till myndigheten
• handläggning av åtgärdsärenden
• samarbeta med berörda myndigheter och införskaffande av uppgifter
• lämna information och service till tillståndshavare
• delta i tillsynsbesök. Obekväm arbetstid ca en gång var 6:e vecka
Publiceringsdatum2007-11-13KvalifikationerLämplig utbildningsbakgrund för arbetet är jurist med inriktning på förvaltningsrätt, ekonom, eller annan likvärdig utbildning. Du ska ha erfarenhet av självständigt utredningsarbete och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska kunna arbeta strukturerat och noggrant, ha hög förmåga att analysera komplexa förhållanden. Du ska ha god förmåga att samarbeta och dela med dig av kunskap och erfarenheter, kunna arbeta självständigt men samtidigt fatta beslut som ligger inom en gemensam ram. Ansvarstagande och känsla för rättssäkerhet är viktigt. Att inge förtroende vid kontakten med krögare och samverkanspartners är också ett krav.
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare (Snarast)
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid
KontaktMarie Pauly, Enhetschef , 040-34 50 57
Ingela Kressander, Personalsekreterare , 040-346282
Per A Larsson, SKTF , 040-34 53 42
Stefan Andersson, SSR , 040-34 51 14
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=103436Sista ansökningsdag 2007-11-29
Ange följande referens när du ansöker: SDFC-1818
FöretagMalmö stad, Malmö stad, Centrum stadsdelsförvaltning
Stora Nygatan 1
20313 Malmö
Mer information på
www.malmo.se Jobbnummer 53028
Observera att sista ansökningsdag har passerat.