Utredare till statsbidragsenheten (allmän visstidsanställning)
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen tar fram och utvecklar statistik, regler och kunskap till hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Vi är cirka 720 medarbetare som arbetar för att alla ska få tillgång till en god vård och omsorg på lika villkor.
Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag, inom avdelningen Behörighet och statsbidrag, som ansvarar för Socialstyrelsens samtliga bidrag. Nu söker vi en utredare som vill arbeta med att följa upp statsbidrag inom Socialstyrelsens verksamhetsområden och bidra till att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som vill
• arbeta med uppföljning och fördelning av statsbidrag
• vara projektledare och göra projektplanering
• arbeta med insamling, sammanställning, analys och slutsatser av kunskapsunderlag
• arbeta med rapportskrivning och kommunicera resultat
• vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete.
Kvalifikationskrav
• Akademisk utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap eller annat område som myndigheten finner relevant.
• Erfarenhet av uppföljning och utvärdering.
• Erfarenhet av utredningsarbete och rapportskrivning
• Praktisk och teoretisk kunskap om metoder för uppföljning och utvärdering.
• Mycket god stilistisk förmåga.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med dig av dina kunskaper samt ta del av andras kunskaper. Du är också kommunikativ och har lätt att formulera dig i tal och skrift. Vidare är du ansvarstagande, analytisk och strukturerad. Det är också viktigt att du är initiativrik, flexibel och noggrann.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att hantera stora dataunderlag och göra statistiska sammanställningar
• erfarenhet av utredningsarbete inom vård- och omsorgsområdet
• erfarenhet av att ha arbetat inom en myndighet
• erfarenhet av att ha arbetat med att fördela eller följa upp statsbidrag
• praktisk och teoretisk kunskap om projektledarskap
• kunskap om vad som styr kommunernas och landstingens verksamhet
• kännedom om civila samhällets organisationer
Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning med eventuell möjlighet till förlängning, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-01-07. Ansök genom att besöka vår hemsida
www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-31314/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Publiceringsdatum2017-12-14KontaktStina Törnell Sandberg
enhetschef
075-247 32 73
Sofia Linden Falkenlöv
personalspecialist
075-247 3352
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 31 82
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 31 81
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm
Kontorsadress106 30 Stockholm
Jobbnummer 3854609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.