Utredare till Socialförvaltningen Härjedalens Kommun i Härliga H
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen,
Hällefors eller i
hela Sverige Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun
Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.
Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om.
Härjedalens kommun utvecklar nu framtidens äldreomsorg och omsorg för funktionshindrade och vi söker utpräglade byråkrater och processinriktad utredare och handläggare. Vill du vara med och implementerar ÄBIC och ett rehabiliterande synsätt äldreomsorgen i Härjedalens kommun? Vill du vara med och utvecklar ett systematisk arbetssätt i biståndshandläggning och uppföljning?
Publiceringsdatum2016-03-03Dina arbetsuppgifter• Omsorgsavdelningen i Härjedalens Kommun har ca 420 anställda och drygt 700 brukare i följande geografiska områden: Sveg, Lillhärdal, Vemdalen, Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen. Som utredare ansvarar du för att utreda, bedöma och besluta insatser i ärenden.enligt SoL och LSS
• Vi använder verksamhetssystemet Treserva
Kvalifikationer• Kunskap om normala och sjuka åldrandet samt om funktionsnedsättning
• Kunskap om juridik och lagar
• Kunskap om samhällets insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning
• Kunskap om att utreda och bedöma
• Kunskaper om insatser och genomförande
• Som person är du är analytisk, lösningsfokuserad och resultatinriktad och skapar förutsättningar för verksamhetsutveckling och samverkan. Du har goda kunskaper i för området gällande lagstiftning. God datorvana och körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola
Vi erbjuder:
• Kompetensutveckling i takt med verksamhetsutveckling.
• Friskvård
• En kreativ miljö med många glada skratt.
• En spännande och utvecklande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater.
• En förändringsbenägen och expansiv verksamhet.
• Tillträde enligt överenskommelse.
• Tjänsten är tillsvidare med anpassad sysselsättningsgrad.
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
ErsättningMånadslön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 2970156586
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJustin Cruseman, Avdelningschef Vård&Omsorg (+46 0680 17659 (+46) 0680 16100
Eva-Lotta Lundin, Ombud Ledarna (+46) 0684-16886 0 (+46) 0680-16100
Margit Andersson, Ombud SSR (+46) 0680 16138 (+46) 0680 16100
Lina Eklund, Ombud VISION (+46) 0680 16374 (+46) 0680 16100
FöretagHärjedalens Kommun, Socialförvaltningen
AdressHärjedalens Kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg
KontorsadressRingvägen 2, 84233 Sveg
Jobbnummer 2703979
Observera att sista ansökningsdag har passerat.