Utredare till avfallsverksamheten i Partille kommun

Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommuns avfallsverksamhet driver och utvecklar arbetet som rör det kommunala avfallsansvaret och ansvarar för insamling, transport samt bortskaffande av kommunalt avfall enligt miljöbalken. Verksamheten ansvarar även för kommunens återvinningscentral i Öjersjö som drivs av upphandlad entreprenör samt driver processer som rör avfallsförebyggande, åtgärder för ökat återbruk och ökad materialåtervinning.
Vi ansvarar även för att utveckla framtida avfallslösningar som berör kommunens driftentreprenader.

Publiceringsdatum
2022-10-06

Arbetsuppgifter
I takt med att kommunen växer och avfallsverksamheten får nya ansvarsområden söker vi nu en engagerad utredare som vill vara med och utveckla vår organisation!

Tilltalas du av administrativ samordning, problemlösning och utvecklingsarbete? Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i en bred roll som involverar både kunddialog, driftuppföljning och systemadministration i en bransch som arbetar med högst aktuella samhällsfrågor inom miljö och hållbarhet.

I din roll som utredare kommer du vara en del av en utvecklingsorienterad verksamhet. Dina arbetsuppgifter inom avfallsverksamheten är varierande. Du kommer att bli en expert på systemet EDPFuture, att följa upp, kvalitetssäkra och förbättra insamlingsentreprenaderna. Du kommer ha kundkontakt samt hantera en del system- och kundregistervård.
Tillsammans med avfallsansvarig och utvecklare på enheten arbetar du för att utveckla avfallshanteringen.

I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

• Arbeta med processer i kommunens avfallshantering som berör avfallsförebyggande, återbruk samt ökad materialåtervinning.
• Med utgångspunkt från rapporter och statistik följa upp insamlingsentreprenaderna och arbeta med kvalitetssäkring och utredning.
• Handlägga ärenden med stöd av renhållningsordning och renhållningstaxa.
• Sköta och utveckla registerhållningen och verksamhetssystem. Ta ut/delge ekonomienheten vissa ekonomiska underlag.
• Besöka verksamheter och flerfamiljsbostäder och informera om hur matavfall och restavfall ska sorteras och bistå med råd angående sorteringsutrustning, kärl med mera.
• Arbeta med kommunens avfallshantering i alla skeden i samhällsplaneringen.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning. Meriterande är erfarenhet från kundorienterade roller, erfarenhet från avfallsbranschen eller liknande arbetsuppgifter.

Goda datorkunskaper samt B-körkort är ett krav.

Vi tror att du som söker ett intresse för avfallsfrågor, utveckling av drift och bemöta kunder. Du gillar problemlösning och har en väldigt god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift i det svenska språket. Som person trivs du med att såväl kunna arbeta självständigt som i en grupp mot gemensamma mål. I arbetet ingår både externa och interna kontakter och det krävs att du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta.
Vi ser vidare att du en förmåga att ta dig an arbetsuppgifter med noggrannhet, att du analytiskt lagd med en god förmåga att ta initiativ till ständig utveckling och förbättring.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.

Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "425/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Kontakt
Enhetschef
Bojan Delipara
bojan.delipara@partille.se
031- 392 20 98

Jobbnummer
7047953

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret: