Utredare / Sekreterare för Kommunfullmäktige
Nynäshamns kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, Kansliavdelningen i Nynäshamn Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.
Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på
www.nynashamn.se KOMMUNSTYRELSEFÖRVALTNINGEN ansvarar för kommunövergripande frågor och förbereder ärenden som ska behandlas i kommunstyrelsen. Chef för kommunstyrelseförvaltningen är kommundirektören.
Publiceringsdatum2017-11-15ArbetsuppgifterKommunstyrelseförvaltningens kansliavdelning söker en sekreterare för kommunfullmäktige, i tjänsten ingår utredaruppdrag.
Kansliavdelningen består av 13 medarbetare. Avdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är juridik, dokument- och ärendehantering, arkiv och sekretariat för kommunstyrelse och kommunfullmäktige.
Kansliavdelningen ansvarar dessutom för att organisera och administrera valet till riksdag, landsting och kommunfullmäktige 2018.
Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete där du är med och bidrar till att driva och utveckla de olika sakområdena utifrån kommungemensamma strategier.
Som sekreterare i kommunfullmäktige blir du en viktig länk mellan politiken och den kommunala tjänstemannaorganisationen. I anställningen ingår att du vid behov även ska kunna arbeta som sekreterare i kommunstyrlesen och andra politiska organ.
Utöver nämndsekreterarrollen är tjänsten en utredartjänst där du utreder remisser, motioner, medborgarförslag och andra kommunala frågor.
KvalifikationerDu har högskoleexamen gärna med juridisk eller annan samhällsvetenskaplig inriktning och goda kunskaper inom kommunalrätt och förvaltningsrätt.
Arbetet kräver att du är noggrann och kvalitetsmedveten samt kan arbeta på ett självständigt sätt . Du behöver också ha vilja och förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Språklig analytisk förmåga och känsla för service samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift är också viktigt.
Du har minst två års erfarenhet av utredningsarbete eller arbete motsvarande nämndsekreterartjänst. Erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation är meriterande.
ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.
Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-101029. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Kvällsarbete en gång i månaden i samband med Kommunfullmäktiges sammanträden. Tillsvidareanställning, tillträde: Enlig överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-03
Ange följande referens när du ansöker: KS/2017/0448/023
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Wigren
christian.wigren@nynashamn.se 08-52073575
FöretagNynäshamns kommun, Kansliavdelningen
AdressNynäshamns kommun, Kansliavdelningen
Nynäshamn
14981 Nynäshamn
KontorsadressNynäshamn 14981 Nynäshamn
Jobbnummer 3805596
Observera att sista ansökningsdag har passerat.