Utbildningsmäklare (Ref 646)

Falu kommun / Marknadsföringsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen.

Arbetsmarknads- och integrationskontoret, AIK, har ansvar för fyra olika politik- och verksamhetsområden som alla syftar till att, tillsammans med övriga förvaltningar och kontor, utveckla individers möjlighet till egen försörjning och full delaktighet i samhället. Vi är ca 170 anställda utspridda på flera olika arbetsplatser i kommunen.

Vi söker en utbildningsmäklare med inriktning mot strategisk kompetensförsörjning. Du kommer att ha en viktig roll som mäklare och nätverksbyggare mellan arbetslivets kompetensbehov och utbildningssystemets möjligheter.

Tjänsten består av proaktivt arbete med företag, organisationer och branscher, i syfte att underlätta arbetslivets kompetensförsörjning, samt att öka utbudet av efterfrågade utbildningar inom bl.a. gymnasial vuxenutbildning och yrkeshögskola. Du kommer att initiera projekt och aktiviteter som kan bidra till en god kompetensförsörjning och tillväxt.

I uppdraget ingår också:

• Upparbeta kontakter med utbildningsanordnare i kommunen

• Bidra till att utveckla samverkan inom FaluBorlänge regionen

• Marknadsinriktad kommunikation

Det här är en nyinrättad tjänst och du kommer att vara delaktig i uppbyggandet av projektteam och arbetsmetoder. Tjänsten kräver god förmåga att samverka, både med externa aktörer och internt inom den egna organisationen. Du kommer att arbeta i en efterfrågestyrd verksamhet och ser förändringar som en möjlighet. Då du kommer att angripa nya områden är det viktigt att du arbetar lösningsfokuserat. Du känner dig bekväm i rollen som mötesledare och koordinator.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en visstidsanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde efter överenskommelse.

Sista dag att ansöka är 2014-10-05

Publiceringsdatum
2014-09-15

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning, t ex inom HR eller marknadsföring

• Erfarenhet av projektarbete och projektledning

• God kännedom om kommunens/regionens näringsliv

• Kunskap om offentlig och privat utbildningssektor

• Förmåga att formulera sig i tal och skrift i både svenska och engelska

• B-körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du som person:

•  skapar relationer och nätverk

•  har ett service- och kundorienterat arbetssätt

•  är lösningsfokuserad

•  är engagerad och initiativtagande

•  arbetar strukturerat och självständigt

•  kommunicerar tydligt i både tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av eget företagande samt kunskap om affärsmässig kommunikation i sociala medier. 

Kontakt
Enhetschef/Rektor, Elisabeth Lundgren, 023-829 09  
Näringslivsutvecklare, Erik Jansson, 023-867 35

Fackliga representanter
Vision, Christina Johansson 023-821 10
SACO, Ulrika Bergman 023-827 74

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 .

Kontorsadress
Falu kommun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1997244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: