Utbildningshandläggare sökes till Kompetensenhetens utbildningsv

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Du är som anställd vid polisens HR-avdelning är delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag. HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar områdena arbetsgivarutveckling, förhandling, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet som hanteras inom enheten HR Kompetens. Vi söker nu en handläggare av utbildning till sektionen fort och vidareutbildning i Linköping.

Kompetensenheten har det övergripande ansvaret för kompetensutveckling i form av grundutbildning till polis samt fort- och vidareutbildning för polisanställda och polismyndighetens externa utbildningsverksamhet.


Publiceringsdatum
2020-02-17

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare arbetar du med handläggning av utbildningsuppdraget kopplat till ordningsverksamheten i första hand. Du kommer att vara en aktiv part med att planera och genomföra och följa upp utbildningsinsatser. Du arbetar även med urval och intervjuer och tester som är kopplade till uttagning av utbildningsplatser. Du arbetar självständigt med att samverka med utbildare och interna parter. Då vissa utbildningsuppdrag kan förekomma vill vi att du kan se dig själv och andra utbildare som en nationell resurs för Kompetensenheten. Vidare arbetar du med administration av ekonomi och utbildningsadministrativa system. Även resor kan förekomma i tjänsten.


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
• Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration av vuxenutbildning
• Mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Erfarenhet av att arbeta i personaladministrativa system som tex Agresso och Palasso
• Erfarenhet av att arbeta med urval inför utbildning
• Erfarenhet av att handlägga utbildningar i någon utbildningsplattform som tex pingpong.
• Arbetat inom en offentlig och politiskt styrd organisation

För att nå framgång i rollen är du självständig och har ett gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga där du är lyhörd för olika behov och du gillar att samarbeta med andra samt arbeta i grupp för att bidra till uppsatta mål.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare utbildning/HR-avdelningen/Kompetensenheten/Sektionen fort och vidareutbildning.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 mars 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C35631/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Jobbnummer
5101321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: