Utbildningsadministratör Till Alten

Alten Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du jobba i en administrativ och samordnande roll med stort servicefokus? Vi söker nu en utbildningsadministratör med fokus på utbildningskoordinering!

Som utbildningsadministratör ingår du i vår HR-avdelning i Sverige på 30 medarbetare där du ingår i ett mindre team på 4 personer där dem ansvarar för interna HR-processer kopplat till perioden under och efter anställning för våra medarbetare.

Publiceringsdatum
2019-02-28

Arbetsuppgifter
Som utbildningsadministratör kommer du främst att fokusera på upphandling, koordinering och administration av vår interna utbildningsverksamhet, vilket innebär följande arbetsuppgifter:
• Behovsanalys
• Upphandling av kurser
• Bokning och koordinering av kurser
• Logistik för kursdeltagare
• Kontakt med kursdeltagare, leverantörer samt olika representanter i bolaget

DIN PROFIL

Vi söker dig som trivs i en administrativ roll med återkommande arbetsuppgifter där du får möjlighet att utveckla dina processer och rutiner på ett självständigt sätt. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt ett sinne för detaljer. Vidare trivs du i en serviceinriktad roll med många kontaktytor där du får nytta av din goda kommunikationsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom administration eller liknande
• Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande
• Erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll
• Goda kunskaper i Excel

OM ALTEN
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 30 000 anställda i 22 länder. Vi utvecklar och levererar kompetens till världsledande bolag inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry.

Tjänsten är 100% tillsvidare med placering på vårt Göteborgskontor på Lindholmen. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag för tjänsten är 11 mars och ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden så tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Development Manager Helene Schagerlind på helene.schagerlind@alten.se. Gällande frågor om ansökning eller rekryteringsprocessen, kontakta HR Partner Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4639551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: