Utåtriktad kundreskontraansvarig till internationellt företag
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du nyfiken på att arbeta på ett internationellt speditionsföretag? Vill du ha en arbetsdag i ett högt tempo med fokus på internationella kontakter, ekonomi och problemlösning? Vi på Adecco Finance & Legal söker nu en kundreskontraansvarig till vår kund i Göteborg.
Hur ser din arbetsdag ut?
I din roll som kundreskontraansvarig kommer du att ansvara för kundfordringar, fakturering och kredithantering för företagets kunder i något av länderna i Skandinavien. Du kommer att utvärdera kreditförfrågningar, vara ansvarig för att övervaka inbetalningar, ha regelbundna avstämningar med både kollegor och kunder samt ansvara för riskbedömningsprocesser för att säkra hanteringen av kundkrediter i linje med företagets kreditpolicy. Du är också ansvarig för att säkerställa kvalitet och leverans från företagets service center. Vidare ansvarar du för att säkerställa att kunder får sina fakturor enligt överenskommelse samt etablerar ett fungerande samarbete och bygger starka kundrelationer genom uppföljning, regelbundna samtal och besök. Du strävar efter att förbättra verksamheten och servicenivån till interna och externa kunder kontinuerligt.
Tjänsten skall tillsättas omgående och beräknas pågå t.o.m. oktober 2015. Du kommer att bli anställd hos Adecco som konsult men arbeta på plats hos vår kund i Göteborg. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar.
Vem trivs här?
Du som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt 2-3 års erfarenhet av kundfordringar och kredithantering kommer snabbt att känna dig trygg i din nya roll. Din erfarenhet av att arbeta med skatter och avgifter samt att du självständigt arbetat med bokslutsarbete gör att du känner dig bekväm med och är insatt i hela processen och att du förstår det ekonomiska flödet. Har du dessutom goda kunskaper i SAP R/3, samt behärskar engelska i både tal och skrift, så är detta uppdraget för dig! Talar du något skandinaviskt språk, utöver svenska, är detta meriterande.
Du som är positiv, driven, kommunikativ och utåtriktad kommer att trivas utmärkt på din nya arbetsplats. Du har ett stort personligt engagemang och är duktig på att bygga relationer. Du har även en god förmåga att hantera svåra samtal på olika nivåer. Dina ambitioner att alltid ge det lilla extra, att ständigt utvecklas och att ta egna initiativ hjälper dig att lyckas i den här rollen. Är du vidare en analytisk person som är resultatinriktad och trivs i en dynamisk miljö, så kommer du känna att du utvecklas och tar nya kliv!
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2015-02-17Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-16
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiina Fagerberg (rekryteringsansvarig)31 7254533
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2171144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.