Upphandlingsstrateg
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Aneby,
Jönköping,
Nässjö,
Habo,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen i Aneby Vill du vara med och utveckla upphandlingsverksamheten i Aneby kommun? Vi vill tillsammans med dig se över vår upphandlingsverksamhet, och i det arbetet kommer du att ha en betydande roll och stor möjlighet att påverka hur kommunens upphandlingsverksamhet ska utvecklas framöver. Vi söker dig som vill skapa goda förutsättningar för kommunens upphandling och inköp. Vi erbjuder dig ett arbete i en liten organisation, där du får möjligheten att utvecklas och utmanas i din roll som upphandlingsstrateg. Här får du bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer.
Aneby kommun är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar.
Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun:
https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html Publiceringsdatum2019-03-01ArbetsuppgifterSom Aneby kommuns upphandlingsstrateg arbetar du både operativt och strategiskt med upphandling. Du ansvarar för och samordnar upphandlingarna inom kommunen, följer upp avtal, gör analyser och fungerar som stöd till kommunens övriga verksamheter, bolag och stiftelser. Din uppgift är att arbeta proaktivt och förebyggande för att utveckla och effektivisera våra processer och rutiner för upphandling och inköp. Som upphandlingsstrateg har du en specialistroll avseende den juridiska kompetensen och kommer att planera och hålla i interna utbildningar kopplade till upphandling.
Aneby kommun samarbetar med andra kommuner i upphandlingsfrågor. Därför är nätverkande viktigt och en del i arbetet som upphandlingsstrateg.
KvalifikationerVi söker dig som har tidigare erfarenhet av upphandling, gärna i offentlig verksamhet. Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetssätt för att organisera, planera och prioritera ditt arbete. Eftersom arbetsuppgifterna ställer krav på kvalitet, problemlösning och affärsmässighet är det en förutsättning att du har en god analytisk förmåga och är noggrann.
Du är serviceinriktad och har en god kommunikativa förmåga. Förtroendeingivande relationer internt och externt underlättar den goda affären. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är naturligtvis viktigt, i synnerhet att omsätta verksamheternas behov till tydliga förfrågningsunderlag. Det är viktigt för oss att du har vana av att arbeta digitalt, har lätt för att ta till dig nya program och system samt är intresserad av digital utveckling.
Eftersom vi önskar använda din kompetens i utvecklandet av upphandlingsverksamheten, ser vi gärna att du har utvecklingsidéer och en vilja och förmåga att se förbättringsmöjligheter och omsätta dina idéer i praktiken.
Vi söker dig som har en utbildning inom affärsjuridik och LOU, eller annan högskoleutbildning som vi bedömer adekvat för uppdraget.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-22
Ange följande referens när du ansöker: A855473
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Evegren
johanna.evegren@aneby.se 0380 46 300
FöretagAneby kommun, Kommunserviceavdelningen
AdressAneby kommun, Kommunserviceavdelningen
Storgatan 48
57822 Aneby
KontorsadressStorgatan 48 Aneby
Jobbnummer 4643047
Observera att sista ansökningsdag har passerat.