Upphandlingskonsult

Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
2012-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlingskonsult" (publicerad 2018-03-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad

Karlstads kommun söker en upphandlare till kommunledningskontorets upphandlingsenhet. Vi är idag sju medarbetare inklusive enhetschef som genomför upphandlingar åt koncernen Karlstads kommun, Hammarö och Forshaga kommuner samt Region Värmland och Karlstadsregionens Räddningstjänstförbund. Vi har även ett visst samarbete med andra Värmlandskommuner och Landstinget i Värmland. Vi genomför upphandlingar av varor, tjänster och tjänsteentreprenader.
Karlstads kommun har påbörjat en förändring av sin beställningsorganisation som en förberedelse för en övergång till elektroniska beställningar.

Publiceringsdatum
2012-10-04

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar inom varu- och tjänsteområden samt verksamhetsentreprenader. Du kommer självständigt och i grupp att ansvara för hela upphandlingsprocessen från att definiera verksamheternas behov, marknadsanalys, upprättande av förfrågningsunderlag till beslut samt uppföljning och utvärdering. Arbetet innebär mycket samarbete med övriga förvaltningar och bolag. Du förväntas delta i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder.

Kvalifikationer
Din bakgrund består av akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som exempelvis juridik och/eller ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet både från privat som offentlig sektor och med erfarenhet av IT-upphandlingar. Du bör ha erfarenhet som projektledare och dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling.
Kunskaper om etiska och sociala krav samt miljökrav i upphandlingar är meriterande.
Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken, kreativ och analytisk. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Bra datavana krävs och du är självgående inom MS Word och Excel.
Du vill utvecklas som person och vara delaktig i utvecklingen av upphandlingsverksamheten i Karlstads kommun.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt. Tidsbegränsad anställning 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-28
Karlstads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: A294420
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jerker Bäckström, 054-540 10 50
Pär-Åke Andersson, 054-540 10 51

Företag
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Stadshuset, Drottninggatan 32
65184 Karlstad

Jobbnummer
1357276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret: