Upphandlingsassistent
Göteborgs stad, Lokalförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Lokalförvaltningen i Göteborg Lokalförvaltningen är Göteborgs Stads fastighetsorganisation för skolor och boenden.Vårt uppdrag är att förvalta, bygga och anpassa bland annat skolor, förskolor, äldreboende och boende med särskild service. Vi är också en aktiv part i ett effektivt utnyttjande av lokalerna över tiden. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder och brukare. Vårt kännetecken är god service genom hög kompetens, närhet och enkelhet. I förvaltningen arbetar ca 370 medarbetare. Besök gärna
www.goteborg.se/lokalforvaltningenPubliceringsdatum2013-04-22ArbetsuppgifterProjektavdelningen arbetar från "ax till limpa" i projekten. Vi löser uppdragen genom att tänka och arbeta effektivt, med initiativ, kunskap och kreativitet som starkaste verktyg. Detta vill vi fortsätta göra tillsammans med dig som vill arbeta i team med ambitiösa arbetskamrater.
Upphandlingsenheten fungerar som ett stöd för hela Lokalförvaltningen avseende upphandlingsfrågor både i att genomföra och vara stöd i upphandlingar.
Du kommer att bistå projektledare och handläggare i att administrera, registrera, dokumentera och arkivera upphandlingar. Du stödjer upphandlare i att uppdatera och administrera, processer, rutiner, mallar och dokument som används vid upphandling på Lokalförvaltningen, samt systemstöd avseende upphandling avrop och inköp. Då upphandlingsenheten är en stödfunktion för hela Lokalförvaltningen kommer du att arbeta över avdelningsgränser inom förvaltningen.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning inom administration och/eller ekonomi och har mycket god vana av att arbeta i Officepaketet. Meriterande är om du har utbildning inom juridik, ekonomi och/eller offentlig upphandling.
Som person är du strukturerad, analytisk och ordningssam med en förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter. Du är van vid självständigt arbete men trivs även att arbeta tillsammans med andra. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är lyhörd och tydlig i din kommunikation med andra.
Du har minst 2 års erfarenhet från arbete inom området upphandling/inköp som exempelvis upphandlingsassistent, operativ inköpare inom privat eller offentlig sektor, alternativt relevant utbildning inom upphandlingsområdet. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med LOU och/eller upphandlingsarbete inom bygg- och fastighetsbranschen.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-09-01 Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-12
Ange följande referens när du ansöker: A327061
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPär Nyström, Enhetschef 031-365 0789
par.nystrom@lf.goteborg.seFacklig kontaktUlrica Wallström, SACO 031- 365 0753
Christina Ernström, Vision 031- 365 0764
FöretagGöteborgs stad, Lokalförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Lokalförvaltningen
40482 Göteborg
Jobbnummer 1529087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.