Upphandlingsadministratör
Sollentuna Kommun Upphandlingsenheten / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Upphandlingsenheten i Sollentuna Sollentuna kommun växer med cirka 1000 personer varje år och har 70 000 invånare. Vi arbetar för att ge våra boende och företagare bästa möjliga service. Enligt Statistiska Centralbyråns medborgarundersökning är Sollentunaborna nöjdast i landet. Sollentuna kommun har 2 500 kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar med att driva och utveckla kommunen. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter.
I Sollentuna kommun arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi ger våra medarbetare möjlighet att utveckla både verksamheten och sig själva. Vi bygger tillsammans den goda arbetsplatsen - med arbetsglädje och stolthet. Välkommen att bli en av oss, välkommen till Sollentuna!
Inköpsenheten är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens Inköps- och upphandlingsverksamhet. Inköpsenheten består av åtta personer och ingår organisatoriskt i ekonomiavdelningen, som är en avdelning inom kommunledningskontoret.
Vi söker vi dig som gillar ett omväxlande arbete med mycket kontakter såväl inom kommunen som med leverantörer.
Publiceringsdatum2016-01-22Dina arbetsuppgifterInköpsenheten arbetar med kommunövergripande ramavtalsupphandlingar och på uppdrag med objektsupphandlingar av skiftande slag. Arbetet utförs med interna uppdragsgivare inom den kommunala förvaltningen. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats som präglas av ett högt tempo och ett brett, intressant och varierat arbetsinnehåll.
Dina arbetsuppgifter blir att ge service till inköpschef och upphandlare med administrativa uppgifter. Detta bl a i form av att administrera upphandlingsarkiv, diarieföring, kommunens avtalsdatabas. Du kommer att delta i upphandlingsarbetet genom hela upphandlingsprocessen från utskick till mottagande, öppning av anbud fram till avslut av upphandling tillsammans med ansvarig upphandlare/chef. Andra viktiga arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga medarbetare informera och stödja beställare i inköp/upphandlings- och avtalsfrågor samt uppföljning.
KompetenserDu har en lämplig gymnasieutbildning och gärna även eftergymnasial utbildning inom det administrativa området och du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna inom kommunal verksamhet. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du ska ha god datavana och det är meriterande om du arbetat med system, gärna inom ärendehantering och upphandling. Du förstår vikten av flexibilitet och lyhördhet för att möta verksamhetens behov. Du ska ha intresse och fallenhet för "ordning och reda", vara en problemlösare och får saker gjorda. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, med fokus på samarbetsförmåga och positiv attityd.
Är du en upphandlingsadministratör som gillar att vara "spindeln i nätet", är Du välkommen till oss.
Vi erbjuder
Du får ett intressant och utmanande arbete i en spännande organisation där du kommer att få ta ett allt större ansvar beroende på kunskaper och erfarenhet.
Heltid, tillsvidareanställning.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLill Sandberg, Inköpschef 08-579 215 96
FöretagSollentuna Kommun Upphandlingsenheten
AdressSollentuna Kommun Upphandlingsenheten
Turebergs torg 1
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs torg 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2630573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.