Upphandlare till Länsstyrelsen Gävleborg
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Gillar du att planera och strukturera och har förmåga att driva processer? Är du lyhörd och har lätt för att skapa goda relationer? Då ska du söka tjänsten som Upphandlare hos vår kund Länsstyrelsen i Gävleborg!
Publiceringsdatum2019-05-06Om tjänstenLänsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi är en kunskapsorganisation, totalt ca 200 anställda och en myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund. Den ska genomsyra allt vi gör på alla nivåer och vara ett stöd i vårt dagliga arbete. Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Därför har Länsstyrelsen startat arbetet för att bli HBTQ-certifierad. Länsstyrelsen har dessutom utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i Offentlig sektor. Enheten för verksamhetsstöd består av funktionerna centraldiarium, ekonomi, kommunikation, personal och service.
Som upphandlare är du en del av ekonomifunktionen på Länsstyrelsen i Gävleborg. Du har ansvaret att hålla i och leda upphandlingsprocesser (enligt LOU) samt hålla dialogen mellan beställare och leverantörer. Du kommer ansvara för hela processen från upprättande av förfrågningsunderlag och avtal till avtalsförvaltning inklusive ev. handläggning av överprövningsmål. I tjänsten ingår även att utföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar på befintliga avtal.
Du kommer att arbeta med uppföljning, analyser, utveckling av mål och styrning för verksamhetens inköp och upphandlingar samt att utveckla inköpsprocesser. Alltid med målet att göra så korrekta, hållbara och bra affärer som möjligt. En viktig del är också att hålla dina kollegor uppdaterade, att informera om aktuella ramavtal och upphandlingsregler, ge rådgivning och internutbilda.
Om dig
Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandlingsarbete samt kunskap om LOU. Då arbetet kräver noggrannhet och struktur ser vi helst att du har erfarenhet av arbete med inköp i större organisationer, gärna inom offentlig sektor. Ekonomikunskaper och vana av att arbeta i Visma TendSign är meriterande. Meriterande är också högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller liknande.
Som person tycker du om att ge stöd och service, du är lyhörd för andras behov och har förmåga att ta initiativ och att hitta lösningar utifrån olika situationer. Som upphandlare behöver du ha god samarbetsförmåga och även en god pedagogisk förmåga. Du arbetar strukturerat och kan göra väl avvägda prioriteringar. Du har förmåga att genomföra processer och arbetsuppgifter självständigt men med en utvecklad förmåga att skapa och behålla goda relationer. Vi värdesätter även att du kan ställa om snabbt och prioritera efter rådande förutsättningar. En hög ansvars- och servicekänsla i ditt arbete ser du som en självklarhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Länsstyrelsen har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Länsstyrelsen erbjuder dig:
En möjlighet att få arbeta i en organisation med specialistkunskaper inom många områden som verkar ur ett samhällsperspektiv och bidrar till ett hållbart samhälle. Länsstyrelsen är trivsam och prestigelös arbetsplats där man prioriterar att personalen mår bra. Flertalet förmåner och medarbetaraktiviteter. Anställningsformen är en tillsvidareanställning och sex månaders provanställning kommer att tillämpas.
Om ansökan
Tjänsten tillträds enligt överenskommelse och rekryteringsarbetet kommer att ske löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
* Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve,
ulrika.struve@adecco.se alt. via tel: 023- 70 55 96.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Upphandlare, Inköp, Länsstyrelsen, Gävle, Adecco, LOU
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-02
Ange följande referens när du ansöker: ref-29828
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Struve 023-70 55 96
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Engelbrektsgatan 25
79160 FALUN
KontorsadressEngelbrektsgatan 25
Jobbnummer 4770041
Observera att sista ansökningsdag har passerat.