Upphandlare till Helsingborgs hamn!

Experis AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Om Helsingborgs hamn

Du kan vara säker. Idag har du använt eller ätit någonting som har passerat Helsingborgs Hamn. Vi är en av Sveriges största färjehamnar, en containerspecialist och en av norra Europas ledande hamnar. Helsingborgs Hamn erbjuder rederier, transportörer och speditörer en attraktiv infrastruktur med effektiva tåg-, väg- och sjöförbindelser. Att vara expert på containerhantering innebär att ha viljan, kunnandet och erfarenheten att ta hand om allt från bananer till stål. Det är människorna i hamnen, lagarbetet, som har bidragit till vår framgång.

Vi har moderna truckar och enorma containerkranar, men utan vår kompetenta personal kan vi inte utföra ett bra arbete. I Helsingborgs Hamn AB, som ägs av Helsingborgs stad, arbetar cirka 215 personer. Hos oss finns allt från ekonomer, tekniker, produktionspersonal, säljare, servicepersonal till IT-experter.

Välkommen till Sveriges bästa och trevligaste hamn!

Vill du vara med i en verksamhet som i många avseenden står för pulsen i Helsingborg och regionen? Där vi spelar en viktig roll för näringslivet i Sverige, Helsingborg och regionen. Vår spelplan är gigantisk! Vi söker nu en Upphandlare som vill vara med och bidra till detta arbete! Sök tjänsten redan idag!

Hamnens yta består av ett landområde på 818 049 kvm och ett vattenområde på 673 600 kvm. Den totala kajlängden är 3 430 meter. Det krävs en omfattande planering, erfarenhet och att varje enskild medarbetare kan sitt jobb och att varje enskilt arbetsmoment "kuggar" i med nästa. Helsingborgs Hamn arbetar för att vara Nordens mest hållbara hamn med nöjda kunder och medarbetare.



Publiceringsdatum
2021-06-18

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Upphandlare till Helsingborgs hamn som självständigt kommer att ansvara för upphandlingar samt bistå i projekt och diverse arbete på avdelningen. Du kommer att ha en viktig roll i vårt arbete med att modernisera arbetssätt och integrera policys, riktlinjer och instruktioner för företagets upphandlingar och inköp, samt arbeta för att dessa är väl implementerade och efterföljs hos chefer och medarbetare.


Rollen innefattar bland annat:

* Tillämpa och vidareutveckla rutiner för att säkerställa företagets upphandlingar och inköp.
* Projektleda, förhandla samt ansvara för avtalsuppföljning.
* Utveckla avtal och avtalsrelationer med våra kunder.
* Utveckla och delta i arbetet med att skapa effektiva processer i samverkan med våra andra verksamheter.
* Proaktivt och operativt stötta organisationen och dess chefer i upphandlingsfrågor.


I rollen som Upphandlare är det du som driver inköp/upphandling och är samarbetspartnern. Du kommer även att agera expert internt och vara behjälplig över flera affärsområden.

Dagligen har du ett stort antal kontaktytor inom och utanför Helsingborgs Hamn.
Du arbetar nära tillsammans med kollegor på avdelningen och rapporterar till Ekonomichef i Helsingborgs Hamn AB.


Kvalifikationer
I den här rollen lägger vi stor vikt vid din personlighet och vi söker dig som arbetar aktivt för att hitta så effektiva lösningar som möjligt.

Du har en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom inköp och upphandling. I ditt arbete som Upphandlare har du erfarenhet av upphandling av tjänster samt erfarenhet av att ha arbetat med inköp/upphandlingar i en större organisation. Har du dessutom erfarenhet av upphandling av maskiner eller arbetsfordon så är det meriterande. Vi vill att du har aktuell utbildning gällande lagstiftning för offentlig upphandling och avtal (LOU/LUF).

Du har god förmåga att uttryck dig på svenska i tal och skrift och kan förklara komplexa sammanhang på ett pedagogiskt sätt. Du har även god IT-vana och erfarenhet av att arbeta administrativt i flera olika system.

Vi söker dig som har god förmåga att samarbeta på olika nivåer, både internt och externt med ett prestigelöst och lösningsfokuserat arbetssätt. Du behöver vara tydlig och kommunikativ med en mycket god förmåga att instruera, utbilda och stötta chefer och medarbetare inom ansvarsområdet. Som person är du bra på att planera, organisera och driva processer både på egen hand och tillsammans med andra.

Du är effektiv, resultatinriktad, smidig och lyhörd för andra och kan på ett självständigt och noggrant sätt utföra arbetsuppgifter där du tar dig an vår värdegrund med orden ärlig, vänlig, ansvarsfull och utvecklande som ledstjärnor.



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Helsingborgs Hamn med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf på, angela.ekelof@jeffersonwells.se eller Magnus Aarenstrup på magnus.aarenstrup@jeffersonwells.se.

Vi kommer genomföra intervjuer löpande och vill därför att du söker så fort som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ce0ef946-af13-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Helsingborgs hamn

Jobbnummer
5819125

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: