Upphandlare med fokus på den goda affären
Trollhättans Stad / Inköpar- och marknadsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan,
Vänersborg,
Alingsås eller i
hela Sverige Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.
Om verksamheten
Upphandlingsavdelningen kommer efter denna rekrytering att bestå av 7 personer som stödjer och genomför upphandlingar enligt Lag om offentlig upphandling för hela Trollhättans Stad inklusive kommunägda bolag.
Totalt köper staden varor och tjänster för ca 1 miljard kronor per år.
Publiceringsdatum2016-03-04BeskrivningDu kommer att självständigt leda och genomföra upphandlingar. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen, från marknadsanalys, upprättande/skapande av förfrågningsunderlag till avtal och tillhörande avtalsvård. Det kan bli aktuellt att göra upphandlingar både av varor och tjänster men huvuddelen av tjänsten inriktar sig mot it- och systemupphandling.
Arbetet innebär mycket samarbete med övriga delar inom organisationen och även andra kommuner. Du genomför upphandlingarna i projektform där du leder projektet. Därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta, är diplomatisk och utvecklingsinriktad.
Det ställs stora krav på att du är målinriktad och lojal mot uppställda mål. Vi förutsätter att du brinner för att göra bra affärer samt att du agerar professionellt och affärsmässigt.
På upphandlingsavdelningen finner du en stimulerande arbetsmiljö, med stor variation i arbetet och goda möjligheter till personlig utveckling.
KvalifikationerVi ser det som en fördel om du har arbetslivserfarenhet både från privat näringsliv och/eller från offentlig sektor. Erfarenhet som projektledare och utbildning i LOU är meriterande. Du bör ha en lämplig eftergymnasial utbildning, t ex inom ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
Datavana krävs och du bör vara självgående inom MS Word och Excel. God förmåga och intresse av att sätta sig in i nya datasystem är en fördel och du måste ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på det svenska språket.
Erfarenhet från arbete med elektroniska upphandlingssystem ses som merit. I dag använder vi systemet Tendsign.
Om du arbetat som offentlig upphandlare de senaste åren är detta naturligtvis ett stort plus. Intresse för att göra goda affärer och för miljöfrågor ses som en fördel då dessa är en väsentlig förutsättning i tjänsten.
AnställningsvillkorB-körkort är ett önskemål.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Maj eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 2016/145
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Griwall, Upphandlingschef 0520-49 70 26
Facklig kontaktNås via Stadens växel 0520-49 50 00
FöretagTrollhättans Stad
AdressTrollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan
KontorsadressGärdhemsvägen 9
Jobbnummer 2705573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.