Upphandlare med fokus på byggentreprenad!
Eskilstuna Kommunfastigheter / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eskilstuna Kommunfastigheter i Eskilstuna Vill du arbeta med stort fokus på upphandlingar inom byggentreprenad och tycker arbetssättet - affärsmässig samhällsnytta- låter intressant? -då har vi den perfekta tjänsten för dig!
Vi på Kfast är ett aktiebolag som ägs av Eskilstuna Kommun och få bolag, i vår storlek, kan mäta sig med den bredd som vi arbetar med!
Visste du att..
• Vi har över 7600 lägenheter runt om i Eskilstuna och dessutom bygger 300 nya lägenheter varje år!
• Förvaltar över 500 000 kvm lokaler åt olika verksamheter inom Eskilstuna Kommun (förskolor, äldreboenden, skolor, kontor mm). Eskilstunas ökande invånarantal gör att vi också löpande bygger nya förskolor, skolor, gruppboenden och äldreboenden mm.
• Äger och förvaltar över 180 000 kvm fastigheter till olika samhällsnyttiga verksamheter/företag i Eskilstuna. Exempelvis: Stiga sports Arena, Munktellbadet, Konstmuseet, olika industrifastigheter mm.
En vanlig fråga vi ofta får, och gärna besvarar är:
Hur är det att jobba i en offentlig organisation som samtidigt är ett aktiebolag? Jo, både superkul, utmanande och ansvarsfullt!
Nyfiken på vilka arbetsuppgifter och arbetsätt som är vardag för våra upphandlare hos oss på Kfast? - läs mer nedan!
Publiceringsdatum2018-12-19ArbetsuppgifterVåra upphandlare arbetar stödjande mot alla yrkesroller inom bolaget och hanterar en rad olika typer av upphandlingar. Arbetslaget, där du till vardags hittar våra två upphandlare (Andrea och Jan), är dock på vår bygg- och projektavdelning eftersom upphandling av byggentreprenader, främst till våra byggprojektledare, är den vanligaste typen av upphandlingar som dem arbetar med.
Lagen om offentlig upphandling (LOU) utgör grunden för våra upphandlares arbetssätt och exempel på vanliga frågor som du kommer hantera i rollen som upphandlare hos oss är:
Hur gör vi upphandlingsprocessen korrekt enligt LOU? Vad behöver vi få med/tänka på? Hur formar vi anbudet? Vilka ramavtal finns och hur gör vi ev avrop? Hur gör vi en direktupphandling? Hur formulerar vi oss tydligt och arbetar mot en låg risk för överklagan?
Såhär beskriver våra nuvarande upphandlare sitt jobb:
"Vi styr själva vår vardag och planerar själva upp vårt arbete vilket ger en stor frihet! Vi är ett härligt gäng med god gemenskap och en vanlig arbetsdag kan exempelvis innehålla framtagande av underlag (FFU), utvärdering av upphandlingar, besvara frågor på publicerade upphandlingar, publicera förfrågningar i Tendsign, leverantörsdialoger, avtalsuppföljning, problemlösning, kontakter med jurist, samt mycket frågor från organisationen"
KvalifikationerDu gillar att
• Möta många människor och arbeta med upphandlingar inom byggentreprenad.
• Våga prova nya saker och komma med nya idéer.
Är duktig på
• Att anpassa kommunikation och dialog utifrån olika behov och har lätt för att knyta kontakter.
• Att skapa struktur och har ett sinne för detaljer.
Är van att...
• Hantera Leverantörsdialoger och ha kontakt med jurist i vissa frågor
• Ha rollen som internt stöd gällande upphandling till många olika yrkesroller.
• Hantera ev tvister inom upphandling.
Formella krav
• Tidigare arbetslivserfarenhet att driva igenom upphandlingar där du självständigt ansvarat och driva hela processen. Även arbetat som internt stöd till verksamheten gällande befintliga ramavtal/avtal och även hanterat direktupphandlingar.
• Arbetat med upphandlingar inom LOU och har kunskaper i ABT ABK AB
• Utbildning, minst yrkeshögskola, med inritning inköpare/upphandlare eller liknande. (alternativt flerårig arbetslivserfarenhet av arbete som som upphandlare)
meriterande
• Arbetslivserfarenhet av upphandlingar inom område- byggentreprenad
• Arbetat med konsultupphandlingar/tjänsteupphandlingar
Tveka inte att kontakta mig om du undrar över något!
/HR partner Sofia Redelius Buck 072-977 55 31
ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. flex + (27 h ATK) Tillsvidareanställning, tillträde: enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: k1025
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Redelius Buck
sofia.redelius@kfast.se 016-16 75 19
FöretagEskilstuna Kommunfastigheter
AdressEskilstuna Kommunfastigheter
Alva Myrdals gata 3D
63186 Eskilstuna
KontorsadressMunktellstorget 2 63186 Eskilstuna
Jobbnummer 4520227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.