Upphandlare i Gävle
Bemannia Kontor AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Gävle,
Sandviken,
Ockelbo,
Hofors,
Söderhamn eller i
hela Sverige Stämmer du in på profilen,senior och trygg upphandlare med juridiska kunskaper inom offentlig upphandling? Då har vi uppdraget för dig!
Om uppdraget
Vi söker nu en upphandlare till ett konsultuppdrag i Gävle. Uppdraget startar omgående efter genomför rekryteringsprocess ochpågår preliminärt i sex (6) månader, med chans till förlängning i ytterligare sex (6) månader. Vår kund är en myndighet som har ca 140 medarbetare på olika kontor i Sverige.Arbetet genomförs på plats i kundens lokaler i centrala Gävle och distansarbete är möjlig två dagar i veckan.
Omfattningen kommer att variera över tidmen avser den initiala perioden 100 % av heltid. Arbetstid utgör 8 timmar, kontorstid mellan 08:00 till 16:30 om inte annat överenskommits.
Publiceringsdatum2024-06-13ArbetsuppgifterArbetetinnebär att ta emot och lämna vidare överlämning av arbetet och befintliga rutiner. Upphandlingar genomförs i systemet Mercell Tendsign Pro. Myndighetens inköpsbehov omfattas till största del av tjänster och varor, främst konsulttjänster men även IT-tjänster samt IT-system. IT-utrustningen så som dator och mobil och eventuell övrig utrustning ingår i uppdraget. Dugenomför i samverkan med kärnverksamheten hela upphandlingsprocessen, från upprättande av upphandlingsdokument inklusivekravspecifikationer, utvärdering av anbud, upprättande av beslut och avtal, till uppföljning av befintliga avtal.
Uppdraget innefattar bl.a. följande löpande arbetsuppgifter:
Ansvara för hela inköps- och upphandlingsprocessen i sin helhet så som attgöra självständiga direktupphandlingar och inköp, göra självständiga upphandlingar (förenklat och öppet förfarande) ochgöra självständiga avrop från statliga ramavtal.
Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden.
Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer.
Hantering av avtal, avtalsförlängning.
Vara ett allmänt stöd i upphandlingsfrågor till myndighetens medarbetare.
Kvalifikationer Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som upphandlare
Självständigt genomfört minst tio (10) upphandlingar de senaste tre (3) åren.
Goda kunskaper inom LOU (2016:1145)/LUFoch dess tillämpningsområde samt gällande praxis.
Ha god kunskap om hur arbetsrättsliga krav, miljökrav och övriga hållbarhetskrav kan ställas.
Ha dokumenterad erfarenhet av att självständigt planera, leda och genomföra upphandlingar.
Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Ha god kommunikativ förmåga avseende det svenska språket både muntligen och i skrift.
Vara drivande och ha samarbetsförmåga samt kunna hantera flera projekt parallellt.
Meriterande
Självständigt ha genomfört minst två (2) förnyade konkurrensutsättningar från Kammarkollegiets ramavtal de senaste tre (3) åren.
Har god erfarenhet av att arbeta i upphandlingssystemet Tendsign, strukturerade dokument (Tend Pro).
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240624
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe
anna.radhe@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 893 47 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Anna Radhe
anna.radhe@bemannia.se Jobbnummer 8748114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.