Upphandlare

Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg i Göteborg

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner ansvarar vi för räddningstjänst enligt Lagen om skydd mot olyckor. Vårt uppdrag innebär att förebygga och begränsa olyckor, genomföra räddningsinsatser samt arbeta aktivt med samhällets risk- och hotbildsanalyser. RSG deltar i räddningstjänstens utveckling genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt.

Vi erbjuder en utvecklande och stimulerande arbetsplats med 850 anställda där idéer och initiativ är välkomna. Om du gillar att arbeta för och med människor kommer du att trivas här. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till olika träningsaktiviteter på arbetsplatsen.



Publiceringsdatum
2019-04-02

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla RSG:s inköps- och upphandlingsverksamhet? Vi söker dig som vill jobba som upphandlare i hela processflödet från planering till färdigt avtal och med frågor som rör vardagen, framtiden och politiska ambitioner.
Upphandlingsenheten består av tre upphandlare och en upphandlingschef med uppdraget att tillse att förbundets köp och upphandlingar genomförs enligt gällande lagstiftning och att vi har avtal på de varor och tjänster som förbundet har behov av. Vi stödjer organisationen i inköp och inköpsfrågor, allt från beställning, reklamation och tvist till uppföljning av ingångna avtal. Enheten präglas av god sammanhållning och en gemensam syn på offentlig upphandling och vikten av den goda affären.

Arbetet som upphandlare innebär att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med företrädare för verksamheten, planera och genomföra upphandlingar enligt LOU samt följa upp ingångna avtal. Arbetsuppgifterna omfattar både enskilda upphandlingar och ramavtalsupphandlingar. I de flesta fall agerar du som projektledare och i vissa fall har du en mer konsultativ roll och håller ihop det upphandlingstekniska. Vi arbetar idag i ett webbaserat upphandlingsstöd (e-avrop).



Kvalifikationer
Vi vill att du har eftergymnasial examen inom upphandling, ekonomi, juridik eller motsvarande. Du har erfarenhet från offentlig upphandlings- eller inköpsverksamhet och goda kunskaper i LOU. Du är skicklig på att kommunicera oavsett kommunikationsväg och kan på ett tydligt sätt förmedla dina kunskaper. Du är lyhörd och har en god analytisk förmåga, detta innebär att du lätt prioriterar relevant information, analyserar kärnan i ett problem och ger förslag på dess lösning.
Har du därutöver en utbildning inom projektledning ser vi det som meriterande såväl som erfarenhet av e-handel och/eller uppföljning av entreprenad/IT-upphandling. Då tjänsten kan innebära resor inom förbundet är B-körkort önskvärt men inget krav.

För att lyckas i rollen krävs det att du är analytisk och har lätt för att skaffa dig överblick och se hela affärsprocesser och konsekvenser i dina projekt. Du är systematisk och välorganiserad och har förmåga att självständigt hantera flera uppdrag samtidigt, även under tidspress. Du har ett stort engagemang och driv och skapar resultat med hög kvalitet. Som person är du prestigelös och har lätt för att knyta nya kontakter och skapa förtroendefulla relationer.


ÖVRIGT
Intervjuer är planerade att genomföras under vecka 19-20.

Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samarbete med vår företagshälsa.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-08-19 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-23
Ange följande referens när du ansöker: 216/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Rudholm marcus.rudholm@rsgbg.se 031-384 48 08
Katarina Carlin 031-384 48 22

Företag
Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg

Adress
Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg
Box 5204
40224 Göteborg

Kontorsadress
Åvägen 2 40224 Göteborg

Jobbnummer
4704757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Räddningstjänsten Storgöteborg: