Upphandlare
Jobquest Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2016-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2017-05-09) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-06-22ArbetsuppgifterJobQuest söker för kunds räkning en driven upphandlare i Stockholm! Är du erfaren inom området och söker nya spännande uppdrag? Då har JobQuest jobbet för dig!
I dina arbetsuppgifter som offentlig upphandlare är det ditt ansvar att genomföra upphandlingar inom ramen för gällande lagstiftning med "den goda affären" i fokus. Du kommer b.la. att upphandla entreprenader, konsulter, IT och underhåll till hela kundens verksamhet. Det är viktigt att du som offentlig upphandlare kan se nya affärsmöjligheter både inom organisationen och på leverantörsmarknaden.
Vidare kommer du även att:
• Delta i förstudier inför upphandlingar
• Utforma och granska förfrågningsunderlag
• Annonsera upphandlingar
• Utvärdera inkomna anbud
• Vara ett stöd till den operativa verksamheten under genomförandet och avtalsförvaltningen.
Då arbetet genomförs enligt LUF, lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna bör du har tidigare erfarenhet av detta. Du kommer dessutom ha en koordinerande roll och i samband med arbetet kan du behöva fungera som projektledare bestående av personer med relevant kompetens hos den upphandlande enheten.
Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.
Uppdragstiden är heltid under perioden 2016-06-27 t.o.m. 2016-12-30 med möjlighet till förlängning. Du behöver vara tillgänglig omgående.
ProfilFör att lyckas i denna roll bör du vara en kvalitetsmedveten upphandlare som har kunskap om förhandling, juridik och ekonomi. Som person har du en analytisk förmåga, ansvarstagande och organiserad. Uppdraget innebär många kontaktytor så stor vikt läggs på hög social kompetens, lyhördhet för behov samt flexibilitet. Du bör även vara affärsmässig, ha en förmåga att se helheten samt trivs med att leda i en föränderlig miljö. Uppdraget kräver godkänd registerkontroll.
Kompetenser• Universitetsexamen inom teknik, juridik eller ekonomi, eller motsvarande yrkeserfarenhet inom relevant område
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom offentlig upphandling.
• Förståelse för köplagen, avtalslagen och relevanta standardavtal
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift då samarbete med utländska leverantörer förekommer.
Mediterande:
• Erfarenhet av upphandling inom teknikorienterad verksamhet.
• Kunskaper om den offentliga upphandlingslagstiftningen som bland annat regleras i LOU, LUF och LUFS.
• Tidigare erfarenhet som projektledare.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Din ansökan:
Ansök så snart som möjligt, men senast den 20 juli via vår CV databas på
www.jobquest.se . Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
kontakt@jobquest.seKollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer
Om JobQuest:
JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.
Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Möjlighet till förlängning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSarah Emanuelsson
FöretagJobquest Sverige AB
AdressJobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm
KontorsadressUpplandsgatan 7 11123 Stockholm
Jobbnummer 2919680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.