Uppdrag som operativ inköpare och controller i Stockholm

Bemannia Kontor AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Varierande och utvecklande roll inom ekonomi och inköp. Tjänsten är en kombinerad roll som innefattar ekonomiarbete och arbete som operativ inköpare.Sök tjänsten idag!
Om uppdraget
Vi söker en driven medarbetare som gillar att ha många bollar i luften och som kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Under konsultuppdraget kommer du att ha en kombinerad roll där du både arbetar som controller samt stöttar upp som operativ inköpare i form av attavropa tillfälliga tjänster vår kund är i behov av under en kontorsflytt. Uppskattningsvis kommer du arbeta 40% med ekonomiarbete och 60% med inköp.
Uppdraget är på en mindre myndighet i Stockholm och förväntas starta den 19 augusti och preliminärt pågå till och med 30 december 2024. Därefter finns det chans till förlängning i två månader. Tjänstgöringsgraden är heltid, 100% och det finns möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.

Publiceringsdatum
2024-05-16

Arbetsuppgifter
Den ekonomiska delen av rollen handlar om att hantera myndighetens övergripande ekonomi. Bland annat kommer du att ha kontakt med Statens servicecenter då myndigheten köper in ekonomiadministrativa tjänster från dem. Kontakten är löpande och innefattar ekonomi- och bokföringsfrågor. Du kan även komma att göra månadsvisa budgetuppföljningar samt budgetprognoser.
Enklare arbete i Unit 4 i form av att ta fram rapporter
Kontakt med revisorer från Riksrevisionen och ta fram underlag efter önskamål
Förberedelser inför årsredovisningen
Löpande fakturahantering i Visma Proceedo i form av kontroll och slutattest

Arbetet kopplat till operativ inköpare består avsamordning och förberedelser i samband med att myndigheten ska byta lokaler i slutet av 2024.Detta innefattar att avropa tjänster från olika ramavtal. Roller som kan avropas är bland annat inom flytt och drift av de nya kontoret. Vid behov kan du även komma att genomföra vissa direktupphandlingar till roller som ej finns inom de befintliga avtalen. Under detta uppdrag kommer du att arbeta tillsammans med myndighetens generaldirektör, en myndighetskoordinator samt en IT-samordnare.

Kvalifikationer
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Genomgått utbildning inom aktuellt område
Minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbete som controller
Minst sex månaders arbetslivserfarenhet med inköp av tjänster
Tidigare arbetslivserfarenhet från arbete i en statlig myndighet om minst ett år
Goda kunskaper i MSOffice-paketet eller likvärdigt
Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Då rollen är kombinerad så letar vi efter dig som kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och som snabbt kan sätta sig in i nya uppgifter.
Meriterande
Erfarenhet av att arbeta i en mindre verksamhet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-06-05
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Jaqueline Shafig
jaqueline.shafig@bemannia.se
072-175 50 00

Jobbnummer
8685234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: