Unikt tillfälle att söka tjänsten som SAS (Socialt Ansvarig Samo
Partille kommun, Central administration förvaltning / Organisationsutvecklarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille Partille kommun har idag närmre 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2018-04-11ArbetsuppgifterEtt unikt och spännande tillfälle har uppkommit och vi söker nu Socialt Ansvarig Samordnare inom Vård- och Omsorgsförvaltningen i Partille Kommun. Hos oss kommer du att arbeta i ett team där var och en har sin specialistfunktion och driver utvecklingsarbetet framåt med fokus på kunden.
Vi strävar efter att arbeta "tillsammans", oavsett funktion, för att stötta och stärka linjeorganisationen som ska bidra till mervärde för den vi är till för.
Som socialt ansvarig samordnare, SAS, har du ett övergripande ansvar för ditt verksamhetsområde utifrån gällande styrdokument och lagstiftning. Du tar fram riktlinjer för det sociala omsorgsarbetet, utreder rapporter om missförhållanden samt säkerställer och utvecklar en rättssäker myndighetsutövning och god avvikelsehantering. Vidare kommer du att ansvara för bedömning och utredning av Lex Sarah-rapporter samt göra eventuella anmälningar till tillsynsmyndigheten IVO. I uppdraget ingår även uppföljning av vidtagna åtgärder vid identifierade fel och brister i verksamheten.
Du medverkar vid uppföljning av kvalitetsarbete och social dokumentation ute i våra verksamheter och tar fram strategier för förbättring och utveckling.
Arbetet innefattar omvärldsbevakning bland annat gällande lagstiftning och du kommer att ingå i nätverk både i kommunen och utanför kommunen. Du deltar i introduktion och fortbildning av personal, genomför utredningar och bereder ärenden till nämnd.
Tjänsten är placerad på Central Administration tillsammans med övriga specialistfunktioner såsom MAS och MAR.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid och utifrån behov.
KvalifikationerArbetet är självständigt och kräver god förmåga att utreda och utveckla kvaliteten inom ditt ansvarsområde. Du är väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten och har erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL och LSS. Du har ett helhetsperspektiv och är analytisk och drivande. Den vi söker har även lätt för att samarbeta och uttrycker sig väl i tal och skrift.
• Lämplig akademiskutbildning t.ex. socionomexamen
• Kunskap om och erfarenhet av SoL och LSS
• Erfarenhet av arbete på övergripande nivå i en liknande roll eller befattning som innefattat ledarskap, verksamhetsutveckling eller kvalificerad utredning.
• Erfarenhet eller kunskap inom Vård & Omsorgs verksamhet
Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång.
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: A770054
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAtosa Jakobsson
atosa.jakobsson@partille.se 031-792 12 92
FöretagPartille kommun, Central administration förvaltning
AdressPartille kommun, Central administration förvaltning
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 34 Partille
Jobbnummer 4076901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.