Ungdomssamordnare

Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen / Speciallärarjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena handikappomsorg, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Förvaltningens kärnverksamhet är att:
• bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering
• ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv
• genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service
• ge stöd och service till funktionshindrade

Publiceringsdatum
2016-02-15

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsenheten har som uppdrag att förbereda personer som står långt ifrån den reguljära arbetsmarknaden till ett inträde/återinträde till arbetslivet. Det händer mycket inom detta område och kommunen gör en stor satsning mot ungdomarnas situation så därför utökar arbetsmarknadsenheten sin verksamhet med en ungdomssamordnare till sin verksamhet. Vill du vara en del av och utveckla detta spännande område?
Du kommer vara den som håller ihop våra olika projekt mot våra samarbetspartners inom detta område. Vi har i dag många samarbetspartners så som skola, arbetsförmedling, vårt samverkansprojekt Värmlands framtid och vår nya lokala överenskommelse DUA där tjänster som utbildningskontrakt/traineer tjänster finns.
Arbetet kommer till en början att innebära att ta fram metoder och processflöden för ett bra och långsiktigt samarbete med våra samarbetspartners. Att hitta en rutin som för individen framåt. Du arbetar utifrån varje individs behov, kunskap och förmåga i ett nära samarbete med ungdomar och att du följer ungdomarna mot ett mål, studier eller arbete. Arbetet kommer att innebära en hel del dokumentation varför vi ser att du har vana av detta i olika system. Du kommer delta eller vara kontaktperson mot våra olika projekt vilket kräver ett flexibelt arbetssätt och en vilja att driva saker framåt.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har utbildning eller erfarenhet av studie- och yrkesvägledning. Din utbildningsbakgrund kan vara inom beteendevetenskap eller liknade som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha god kunskap om arbetsmarknadens behov och gärna ett lokalt/regionalt nätverk inom näringslivet. Körkort är ett krav i tjänsten.
Om du är en person som har ett stort intresse för arbetsmarknadsfrågor och intresse för att jobba med ungdomar med ett coachande förhållningssätt så tveka inte att söka för vi tror att du kommer trivas i detta team.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-14
Ange följande referens när du ansöker: A543748
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Veronica Andersson, Enhetschef 0550-883 13
Helene Berkes, Personalstrateg 0550-88422

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via växel 0550-88000

Företag
Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
2671902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen: