Undersköterska, Almhaga vård- och omsorgsboende

Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
2018-06-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska, Almhaga vård- och omsorgsboende" (publicerad 2020-11-04) ⬅️


Visa alla apotekarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Almhaga är ett vård- och omsorgsboende som ligger centralt i Färlöv, drygt en mil utanför Kristianstad.

På Almhaga finns 33 lägenheter uppdelat på två enheter. Alla lägenheter är i markplan, vilket ger goda möjligheter till utevistelse. Vi arbetar mycket med det sociala innehållet och aktiviteter för kunderna. Läs mer om arbetsplatsen på www.kristianstad.se.

Publiceringsdatum
2018-06-19

Dina arbetsuppgifter
Att arbeta som undersköterska på Almhaga innebär omvårdnadsarbete i vård- och omsorgsboende utifrån kundens behov. Du erbjuds ett omväxlande arbete med omvårdnadsinsatser, aktiviteter och delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska och rehabpersonal. I arbetet ingår att vara kontaktman till en eller flera kunder samt att inneha ett eller flera ansvarsområden. Vi arbetar med resurspass vilket innebär att man arbetar på andra enheter i Kristianstads kommun vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänt omvårdnadsprogram eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg. Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datavana.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett professionellt bemötande, vara lyhörd, flexibel och ha samarbetsförmåga. Körkort är ett krav för tjänsten.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara Almhaga vård- och omsorgsboende i Färlöv. Dag-, kväll- och helgtjänstgöring samt resurspass ingår i tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Andersson, enhetschef på telefon 044-13 45 70.

Sista ansökningsdag är 2018-06-28.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-28
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/529
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Andersson, enhetschef 044-13 45 70

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4212556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: