Tysktalande Säljkoordinator till Hövding

A Hub AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A Hub AB i Malmö, Vellinge, Lund, Landskrona, Eslöv eller i hela Sverige

Ser du gärna dig själv i en föränderlig och fartfylld miljö, där ditt affärsfokus och känsla för service dagligen får sättas på prov? Har du därtill några års kommersiell erfarenhet från en roll kopplad till koordinering eller kundservice? I så fall kan det vara just dig som Hövding söker för rollen som Säljkoordinator!

För den här rollen söker vi dig som proaktivt tar initiativ till förbättring, som ser både till kunden och kollegans bästa, och som har förmågan att förbättra arbetssätt och processer på lång sikt.

Världens säkraste cykelhjälm är inte en hjälm
Idag är Hövding klassat som världens säkraste huvudskydd för cyklister. Hövdings airbag har sålts i fler än 400 000 exemplar. Sedan 2006 har Hövding Sverige AB växt från att vara två personer med en idé, till ett marknadsledande bolag som dels driver sin produktutveckling och tillverkning, dels marknadsföring och försäljning.

Tjänsten som Säljkoordinator
Som Säljkoordinator har en naturlig fallenhet av att koordinera och att skapa processer. Det är du som kan få frågan om säljkollegan behöver få fram en specifik kunduppgift, eller om det är en distributör som undrar hur upphämtning av gods ska ske. Sammantaget så gör du säljcykeln smidigare och din roll utgår ifrån korsningen mellan försäljning och backoffice.

Rollen som Säljkoordinator är stimulerande och i ditt dagliga arbete kommer ansvaren ovan bland annat att mynna ut i följande uppgifter:

• Orderuppföljning och koordinering.
• Direktkontakt med återförsäljare på den tyska marknaden.
• Stötta upp och supportera dina kollegor inom sälj.
• Registrera och administrera inkommande orders.
• Löpande kontakt med samarbetspartners.
• Underhålla och administrera kunduppgifter.
• Proaktivt förbättra arbetssätt, utbilda kunder och fånga upp avvikelser.
• Tjänsteresor kan förekomma.

Publiceringsdatum
2022-10-26

Kvalifikationer
För att ha en stadig grund att stå på i den här rollen söker vi dig som:

• Talar och skriver obehindrat på tyska, svenska och engelska.
• Har några års erfarenhet från exempelvis kundservice, säljstöd, koordinering, backoffice eller liknande roll.
• Besitter god förståelse för det kommersiella flödet.
• Använt CRM-system och/eller ärendehanteringssystem i ditt arbete.

Meriterande
• Erfarenhet från sportbranschen eller inom en närliggande nisch.
• Kunskap inom Lime CRM och/eller Pyramid.

Personliga kompetenser
Hövding lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom du kommer att ha många kontaktytor både externt och internt inom bolaget. Specifikt söker vi dig som är:

• Initiativtagande: Den här rollen är ny inom Hövding och du har möjlighet att vara med och forma funktionen. Ifall du ser något avvikande eller med förbättringspotential så tar du proaktivt tag i det.
• Strukturerad: Hövding är en föränderlig miljö och det är högt tempo. Du låter inte saker falla mellan stolarna och strukturerar effektivt upp ditt arbete.
• Prestigelös: Du stöttar gärna upp kollegorna i din närhet vid behov, även om uppgiften till hands inte direkt faller under dina ansvarsområden. Det viktigaste är att uppgiften blir gjord!
• Flexibel: När förutsättningarna ändras och din ursprungliga att-göra-lista inte längre är aktuell, så prioriterar du enkelt om och lägger fokus på det som är allra viktigast just nu.
• Samarbetsförmåga: Medarbetarna på Hövding är ett glatt gäng. Du samarbetar väl med kollegor och bidrar till lagarbetet!

Rekryteringsprocessen
Om du är intresserad av tjänsten rekommenderar vi att du söker omgående, då urvalet sker löpande. Detta gör du via oss på A-hub och ifall det är något du undrar så är det bara att höra av dig.

Hoppas vi har fångat ditt intresse - vi ser fram emot din ansökan!

Praktisk information
Plats: huvudkontoret i Malmö, med möjlighet till distansarbete vid behov.

Anställningsform: heltidsanställning direkt till Hövding.

Start: omgående, med beaktning för eventuell uppsägningstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
A Hub AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
A Hub AB (org.nr 559177-9656), https://a-hub.se

Arbetsplats
A-hub

Kontakt
Tobias Johansson
tobias@a-hub.se
0738-610621

Jobbnummer
7112736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A Hub AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A Hub AB: