Tysktalande sälj- och inköpskoordinator
Placera Personal AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker för rekrytering till kund en sälj- och inköpskoordinator med mycket goda kunskaper i tyska.
Vår kund levererar kundunika komponentlösningar inom industrin och har kunder i både Europa och Asien.
Företaget har funnits sedan 50-talet och är en omtyckt arbetsgivare med många personalförmåner. På kontoret i Lunda (Västerort) arbetar idag ca. 40 personer i en trevlig miljö.
Tjänsten
I tjänsten som sälj- och inköpskoordinator ingår du i en grupp tillsammans med tre kollegor (två utesäljare och en sälj- och inköpskoordinator). I rollen arbetar du med administrativt säljstöd i den dagliga kontakten med både svensk- och tysktalande leverantörer och kunder. Tjänsten är en hyrköps-rekrytering vilket innebär att du dina första sex månader kommer att vara anställd som konsult hos oss och sedan gå över i tillsvidareanställning hos vårt trevliga kundföretag. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2016-04-22Dina arbetsuppgifterI rollen som sälj- och inköpskoordinator ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Korrespondens/offert/förfrågningar mot kunder och leverantörer
• Telefonkontakt med kund/leverantör samt intern teknisk försäljningspersonal
• Orderadministration: artikelregistrering/orderregistrering/inköpsregistrering
• Leveransbevakning
• Administrativt ansvar
KvalifikationerFör att passa i rollen som sälj- och inköpskoordinator ser vi följande bakgrund som lämplig:
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Förståelse för order- och inköpsflöde
• Mycket goda kunskaper i svenska, engelska och tyska i tal och skrift
• Erfarenhet av SAP är meriterande
• Goda kunskaper i Excel
Som person är social, öppen, självgående och tar ett stort ansvar i ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och kan formulera dig i tal och skrift på ett professionellt sätt. Du trivs med att ge god service såväl externt mot kunder och leverantörer som internt mot kollegor. För att passa i rollen krävs förmåga att kunna hantera stressiga situationer.
Stämmer rollen in på dig? Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sökord: tyska, tysktalande, säljsupport, säljkoordinator, inköpskoordinator
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 37,5 timmar/veckan/ Tillsvidare
ErsättningFast lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-22
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKlara Eidhagen, Rekryterare 08-586 22 716
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2801256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.