Tysktalande receptionist
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Tysk-Svenska Handelskammaren är en medlemsorganisation med uppdrag att utveckla handeln mellan Tyskland och Sverige. Genom att hjälpa tyska och svenska företag att hitta varandra, göra affärer, etablera verksamhet samt stödja dem i verksamheten när de redan är på plats bidrar handelskammaren till det bilaterala samarbetet mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren har 55 medarbetare och är en del av det tyska handelskammarnätverket DIHK.
Till huvudkontoret i Stockholm söker vi nu en tysktalande receptionist. Receptionen bemannas av två personer. Tjänsten rapporterar till Receptionist Senior.
Huvudsakliga ansvarsområden
Som receptionist är du den första kontaktpersonen som möter våra kunder vid besök, telefonsamtal eller mejl både på tyska och på svenska. På kundförfrågningar svarar du bland annat med hjälp av internetsökningar eller hänvisningar till sakkunniga inom handelskammaren.
Du ansvarar för posthantering och administration av bud och försändelser. Du beställer kontorsmaterial och förbrukningsvaror. I samband med interna och externa event assisterar du med administrativt arbete, inköp och service. Vid stora event agerar du som konferensvärd/-värdinna. Du tar hand om lokalfrågor, det vill säga kontorsinredning, städning och allmän service, och bidrar i kontakterna med hyresvärden.
Utbildning/erfarenhet
Du behärskar tyska och svenska språket i både tal och skrift. Du har erfarenhet inom receptionsarbete eller servicebranschen. För att lyckas i rollen krävs att du har ett trevligt uppträdande, gillar att omges av människor, är serviceinriktad, självgående, flexibel och stresstålig.
Datakunskaper
Du är en van användare av MS Office (framförallt Outlook, Word, Excel och Powerpoint), internet och telefonväxlar.
Språkkunskaper
Du har goda kunskaper i tyska och svenska i både tal och skrift.
Publiceringsdatum2013-10-03Övrig informationTjänsten är deltid 75 % tillsvidare med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Skicka din ansökan senast den 13 oktober till
karl-heinz.goessling@handelskammer.se . Vid frågor om tjänsten kontakta receptionen på 08-665 18 00 eller
catrin.warmedinger@handelskammer.se .
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
karl-heinz.goessling@handelskammer.seKontaktCatrin Warmedinger, receptionist 08-665 18 00 (För frågor om tjänsten)
catrin.warmedinger@handelskammer.seKarl-Heinz Gössling
karl-heinz.goessling@handelskammer.seFöretagTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Box 27104
10252 STOCKHOLM
KontorsadressValhallavägen 185
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6651800
Faxnummer: 08-6651804
E-postadress:
info@handelskammer.se Jobbnummer 1667802
Observera att sista ansökningsdag har passerat.