Tysktalande Inkassohandläggare till Klarna

Klarna / Butikssäljarjobb / Stockholm
2016-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tysktalande Inkassohandläggare till Klarna" (publicerad 2016-08-29) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Klarna grundades i Stockholm 2005, utifrån en enkel och klar idé: Att göra det enklare för människor att handla. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag.

2014 gick vi ihop med SOFORT och skapade Klarna Group, Europas ledande betalningsleverantör. Klarna Group har över 1400 anställda och är verksamma i 18 länder.

Drygt 45 miljoner konsumenter och 65 000 handlare använder våra lösningar och vårt mål är att bli det sätt som världen helst handlar på.

Är du en driven och ambitiös individ med stort kundfokus? SW söker för Klarnas räkning en tysktalande inkassohandläggare till deras tyska team som sitter på huvudkontoret i centrala Stockholm.

Tjänstebeskrivning
I rollen som inkassohandläggare kommer du att vara en del av Klarnas Collection department. Du kommer hantera alla förekommande ärenden som gäller inkasso. Arbetet handlar om att finna lösningar genom att svara på kundernas frågor främst via telefon, men även e-post och övriga kommunikationskanaler. Du kommer bland annat att arbeta med att hantera invändningar gentemot krav och ta beslut om nästa steg i utredningsprocessen.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är effektiv, strukturerad och självständig. Du trivs i en organisation med högt tempo och ambitiösa kollegor. Du hanterar kundkontakter via telefon vilket innebär att vi lägger stor vikt vid din kommunikativa förmåga. Vi ser att du är snabb och trygg i att fatta rätt beslut och kommer med egna initiativ.

För att lyckas i denna roll är du en engagerad lagspelare. Klarna lägger stor vikt vid en trevlig arbetsmiljö och du erbjuds möjligheten att arbeta självständigt såväl som mot teamets gemensamma mål.

Du är flytande i tal och skrift på tyska och du har goda kunskaper i engelska, har du ytterligare språkkunskaper är detta meriterande, men inget krav.

Viktig information
SW hjälper Klarna med ovanstående rekrytering med start omgående. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på SW, Emma Levin, 08-407 55 70.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-06-16

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin +46 08 407 55 70

Företag
Klarna

Adress
Klarna
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2908328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna: