Tysktalande ekonomiassistent
Jerrie AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Läs gärna mer om företaget på
www.klingel.seTjänstebeskrivning
Klingel söker nu en serviceminded och lösningsfokuserad ekonomiassistent/administratör! Tjänsten är ett vikariat på 75 % år med chans till fortsatt anställning. Du kommer att arbeta på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 20 personer inom administration, kundtjänst och marknad. I rollen som ekonomiassistent arbetar du i nära samarbete Klingels VD och du kommer att bli en del av ett mycket trevligt team, på ett företag med ett öppet och coachande ledarskap.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kontering av fakturor i nära samarbete med huvudkontoret i Tyskland och externa partners
• Föra fakturajournal
• Bokning av resor och hotell, följa upp resebudgetar
• Kontaktperson gentemot PostNord och huvudkontor gällande logistik
• Assistera VD i både projekt och i det dagliga arbetet och fungera som en resurs till ledningsgruppen
• Stötta kundtjänst med administrativa uppgifter
Förutom de administrativa delarna i tjänsten är du ansiktet utåt i Klingels reception, vilket innebär att du tar emot besökare och svarar på inkommande samtal i växeln. Du har hand om post- och budhantering, tar emot leveranser, bokar frakter och ansvarar för inköp av kontorsmaterial.
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning i ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Ett krav är att du både talar och skriver flytande tyska, samt har goda kunskaper i svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i affärssystem. Som person är du ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande med hög servicekänsla och positiv inställning.
Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43.
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
Publiceringsdatum2016-02-26ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie AB
AdressJerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2693907
Observera att sista ansökningsdag har passerat.