Tysktalande administratör, inriktning kreditprövning/inkasso

Jerrie AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.

Klingel söker nu en serviceminded och lösningsfokuserad administratör med inriktning mot kreditprövningar och inkasso. Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 30 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start hösten 2017.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Fokus ligger i bearbetningen av inkommande ordrar som är i behov av kreditprövning, samt göra en bedömning kring hur Klingel ska hantera beställningen. Du kommer att arbeta med kunder i både Sverige, Norge och Finland.
• Dagligt arbete med löpande inkassoärenden, detta innebär samarbete med en extern leverantör och internt samarbete med dina kollegor i Tyskland.
• Löpande rapportering samt vid behov utveckla och förbättra rutiner och processer kring kreditprövnings- och inkassoärenden.
• Stötta dina kollegor i löpande arbetsuppgifter på kundtjänstavdelningen, såsom att svara på frågor via telefon, brev och mail, administrera ordrar och ta hand om reklamationshantering.
• Tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder.


Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice och administration, gärna inom kreditprövningar och inkassoärenden. Ett krav är att du både talar och skriver flytande tyska, samt har goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du även finska är det en merit men inget krav. Du har god förståelse av e-handel och är van att arbeta i affärssystem. Som person är du ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande med hög servicekänsla och positiv inställning.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-09-15

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3701252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: