Två teamledare till ICA Kvantumbutiker som satsar hårt
Manpower Professional / Chefsjobb / Svenljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Svenljunga,
Tranemo,
Borås,
Gislaved,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Svenljunga,
Tranemo,
Borås,
Gislaved,
Ulricehamn eller i
hela Sverige ICA Kvantum i Svenljunga och Tranemo är två ICA butiker inom Kvantum profilen. I Svenljunga har butiken funnits i många år, i Tranemo har man nyetablerats som en stor Kvantumbutik. Butikerna kännetecknas av ett brett dagligvarusortiment med utpräglad matprofil och hög servicegrad. Tillsammans omsätter butikerna närmare 250 miljoner kronor per år.
Nu rekryterar Manpower Professional på uppdrag av ICA Kvantum två teamledare - en med placering i butiken i Svenljunga och en med placering i Tranemo.
Publiceringsdatum2008-08-20Dina arbetsuppgifterDu är teamledare för butikens färskvaruavdelningar och skall offensivt driva och utveckla dina säljområden genom att förbättra helheten och driva effektiviseringsarbete så att lönsamhet, rutiner och arbetstider slipas. Du ingår i butikens ledningsgrupp.
I dina arbetsuppgifter ingår;
• ett övergripande personalansvar och medverkan vid schemaläggning, rekrytering och anställning av personal
• att ansvara för personalens utbildning, utveckling och att de är uppdaterade i samtliga rutiner
• att ansvara för att färskvaruavdelningarna ger ett säljande, välfyllt och fräscht intryck
• att ansvara för exponering och prisfrågor
• att tillsammans med säljledarna se till att samtliga inköp inom färskvaruavdelningarna sker i enlighet med beslutande policys och mål och för att rutiner avseende returer och svinn efterföljs
• att ansvara för att bevaka och förändra sortimentet efter ledningens, kundernas och dina egna krav, alltid med butikens lönsamhetskrav i bakhuvudet
• att kontinuerligt övervaka konkurrenternas pris och sortiment
• att ansvara för att ditt område följer uppgjorda rutiner avseende mottagningskontroll
• att medverka vid säljområdets budgetering och ha ansvar för de ekonomiska nyckeltalen och dess uppföljning
• att ansvara för att butikens rutiner för matsäkerhet och arbetsskydd finns och efterlevs
• att ta del av information och utveckling av rutiner för ditt område och förmedla viktig information till ledningsgruppen och teamet
• att ansvara för att miljökrav, lagar och regler efterföljs
• att delta i den dagliga driften av butiken.
Vem är du?
Du har utbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet. Gedigen erfarenhet av arbetet med färskvaror är krav för tjänsten liksom minst 2-3 års erfarenhet av ledarskap och personalansvar. Du har datavana och har du erfarenhet av arbete i ICAs eget system är det meriterande. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav och kunskaper i tyska är en merit.
Det är viktigt att du är en god ledare som har lätt för att få med dig och motivera dina medarbetare och att delegera arbetsuppgifter. Du är självständig, driven, prestigelös och entusiastisk. Du är kreativ och har förmågan att hitta nya sätt att arbeta på och att lösa uppkomna problem på. Du planerar och organiserar framgångsrikt avdelningens resurser och tycker om att samarbeta både med kollegor och med kunder för att tillsammans uppnå bästa resultat.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karina Andersson på Manpower Professional i Borås via telefon: 033-23 34 67 eller 0703-78 24 54. Vi arbetar med löpande urval och vill ha din ansökan snarast, dock senast 31 augusti.
Manpower är Sveriges största privata rekryteringsföretag. Vi finns på ett 60-tal orter och har 50 års erfarenhet av kompetensförsörjning.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-31
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKarina Andersson, 070-378 24 54
FöretagManpower Professional
AdressManpower Professional
Jobbnummer 290950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.