Två Teamchefer Customer Service

Jerrie AB / Ekonomichefsjobb / Halmstad
2017-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Två Teamchefer Customer Service" (publicerad 2017-11-06) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Halmstad, Falkenberg, Varberg, Helsingborg, Värnamo eller i hela Sverige

Solar A/S, som är en av norra Europas ledande sourcing och services partners inom el och VVS, grundades i Danmark 1919 och är idag noterat på OMX Nordiska Börsen. Koncernen, med huvudkontor i Vejen, driver verksamhet i nio länder i norra Europa med 3 000 anställda och en total omsättning år 2016 på ca 14 miljarder SEK. Solar Sverige omsätter 4 miljarder sek och har 650 medarbetare. Läs mer på www.solar.eu

Solar Sverige AB bedriver handelsverksamhet med El- och VVS-produkter till främst installationsföretag, MRO och OEM industri, panelbyggare och automationsföretag. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg och är genom sina 36 försäljningsenheter representerade i hela Sverige. Logistiken hanteras via två centrallager. Läs mer på www.solar.se

TVÅ TEAMCHEFER CUSTOMER SERVICE

Vill du få möjlighet att leda och utveckla Solars kundserviceteam? Vi söker två operativa teamledare med ansvar för att driva och utveckla Solars kundserviceteam i Halmstad.

Vi söker dig som har erfarenhet från en coachande och ledande befattning inom kundservice och som drivs av att få ditt team att nå framgång. Du har även erfarenhet av försäljning och älskar att motivera dina medarbetare att ge bästa service till våra kunder.

Customer Service är den största kontaktpunkten med Solars kunder och här inkommer förfrågningar kring logistik, retur- & reklamation, fakturafrågor och Webbsupport i form av chatt. Du rapporterar till Customer Service Chef och tjänsten är placerad på vårt kontor i Halmstad, där vi även har ett av våra centrallager.

Ansvarsområde:

Du har det övergripande ansvaret för att leda teamet mot resultat och jobbar med målsättningar samtidigt som du arbetar operativt med att hantera inkommande samtal och e-mail. Du jobbar för att teamet alltid ska ha nöjda kunder och som ser till kundens bästa. Fullt personalansvar med ansvar för lönesättning.

• Säkerställa att kunden får en positiv upplevelse gällande medarbetares bemötande och vilja att lösa kundens förfrågan
• Säkerställa snabb tillgänglighet, effektiva lösningar och tillgång till expertis för nuvarande och framtida kunder
• Coacha och handleda medarbetare till att göra sitt bästa
• Personalplanering
• Kvalitetssäkra och utveckla arbetssätt samt säkerställa implementering och efterlevnad av rutiner och riktlinjer för kontinuerligt förbättringsarbete
• Bygga starka relationer, skapa förtroende inom och utom organisationen
• Kontinuerligt utveckla Solars kundservice i syfte att öka kundnöjdhet och effektivitet
• Operativt kundservicearbete

Som teamchef har du en ledande roll och du är inte rädd för att ta initiativ och beslut som leder gruppen mot nya höjder. Du arbetar målinriktat med hela teamet, analyserar och rapporterar teamets resultat och arbetar alltid för att teamet ska prestera bättre än gårdagen. Du har ett direkt personalansvar för ca 14 st medarbetare.

Vi tror att du har lägst gymnasieutbildning inom helst ekonomi och flera års erfarenhet från arbete med försäljning och kundservice. Vidare har du minst ett års erfarenhet från ledande befattning, tex teamledare eller gruppchef. Du är en van användare av CRM system, Officepaketet framförallt Excel. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Som person är du engagerad, driven, lyhörd, strukturerad och analytisk med ett logiskt sinne och förmåga att förstå strukturer och flöden. För att lyckas i rollen tror vi vidare att du är prestigelös och handlingskraftig.

Låter det här spännande? Tveka då inte att ansöka med CV och personligt brev snarast (löpande urval) dock senast 26 september. Har du frågor kontakta rekryteringskonsult Malin Persson tel: 0735-124498 alt malin.persson@jerrie.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-09-06

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3682516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: