Två serviceinriktade medarbetare till vår kundservice

Statens tjänstepensionsverk, Enhet Kundservice / Bankjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens tjänstepensionsverk, Enhet Kundservice i Sundsvall

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 800 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande.

Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.

Nu söker vi två nya medarbetare till vår Kundservice som brinner för service och för att hjälpa andra. Tillsammans med ett härligt gäng skapar vi gemensamt förutsättningar för att ge service i världsklass. Tjänsterna är visstidsanställningar på 12 månader.



Publiceringsdatum
2020-08-03

Arbetsuppgifter
På SPV:s kundservice ansvarar vi för det dagliga mötet med både kunder och arbetsgivare i våra olika kanaler inom det statliga tjänstepensionsområdet. Vi svarar på frågor främst via telefon, mejl och chatt. Förutom det besvarar vi också förfrågningar från försäkringsförmedlare samt ansvarar för SPV:s växel och reception. Det förekommer även en del administration i tjänsten. Vårt mål är att leverera den bästa servicen så att våra kunder kan känna sig både nöjda och trygga i kontakten med oss.

Vi på kundservice samarbetar en hel del med andra avdelningar inom SPV. Vi är också ofta delaktiga i olika projekt för att utveckla våra kundmöten. Att hela tiden förbättra och utveckla oss är viktigt, därför jobbar vi mycket med både kompetensutveckling och individuell coachning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 60 högskolepoäng från högskola eller universitet inom ett för tjänsten relevant område. Du har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete via telefon inom kundservice/kundtjänst i närtid.

Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska i tal och läsförståelse. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med tjänstepensioner.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Som person är du:

• Kommunikativ - du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i små och stora grupper. Du är en god lyssnare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer.

• Serviceinriktad - du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

• Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheterna i samband med olika förändringar.

• Samarbetsvillig - du arbetar bra med andra människor. Du förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.


ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar i härliga lokaler där vi rekommenderar en minigolfrunda i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla.

Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.
Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på spv.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-10-01 Eller enligt överenskommelse, upphör: 2021-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens tjänstepensionsverk, Enhet Kundservice

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "MD2020/244".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Tjänstepensionsverk (org.nr 202100-0928), https://www.spv.se/om-spv/jobba-pa-spv/vi-erbjuder/

Arbetsplats
Statens tjänstepensionsverk, Enhet Kundservice

Jobbnummer
5309849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens tjänstepensionsverk, Enhet Kundservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens tjänstepensionsverk, Enhet Kundservice: