Två kundansvariga inkassohandläggare till Intrum Justitia Sverig
Amendo Bemanning & Rekrytering AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Vill du bli en del av Europas marknadsledande kredithanteringsföretag? Är du serviceinriktad med tidigare erfarenhet av inkassohandläggning? Trivs du i en fartfylld miljö tillsammans med engagerade och prestigelösa kollegor? Då kan det vara dig vi söker.
Arbetsbeskrivning
I rollen som kundansvarig inkassohandläggare arbetar du med inkassohandläggning med fokus på fastighetsfordringar inom ramen för Intrum Justitias inkassotjänster. Tjänsten innebär att verka för att kundens ärenden hanteras i enlighet med Intrums koncept med kundunika lösningar. Du ansvarar för att säkerställa att arbetet utförs i rätt tid och på ett kvalitetsmässigt sätt i syfte att medverka till en så effektiv inkassoprocess som möjligt. Du har ett stort eget kundansvar samtidigt som du samverkar med övriga inom teamet för att det operationella samarbetet ska stämma överens med avtal, kundens värderingar och Intrums kvalitetskrav. Vidare ansvarar du för månatliga kundanalyser och kommer med förslag gällande utveckling och förbättringar av rutiner och processer. Som kundansvarig inkassohandläggare är du serviceinriktad och har mycket interna och externa kontakter.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är utbildad gymnasieekonom eller motsvarande med tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och inkassohandläggning. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av inkassohandläggning inom fastighetsområdet och tillämpning vid inkassering av fastighetsfordringar. Du är en van användare av MS Office och har goda kunskaper i svenska och engelska. För att lyckas i rollen och passa in på Intrum är det viktigt att du kan vara en naturlig part i komplexa ärenden och frågeställningar inom inkassoprocessen. Som kundansvarig inkassohandläggare är du ansiktet utåt och kontaktperson gentemot uppdragsgivare. Tjänsten innebär högt arbetstempo och kräver en förmåga att fatta egna affärsmässiga beslut. Driv, affärsmässighet och utpräglad servicekänsla värdesätts på Intrum som alltid sätter kunden i centrum. Då mycket av arbetet är teambaserat är god samarbetsförmåga viktigt.
Om företaget
Intrum Justitia är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och erbjuder sina kunder riskreducering och finansiella tjänster med en stark inkassoverksamhet som bas. Intrum Justitia grundades 1923 och finns i 19 länder. Koncernens omsättning uppgick 2015 till 5,6 miljarder kronor och Intrum Justitia Sverige AB omsatte samma år ca 540 miljoner kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Stockholmsbörsen sedan 2002. Intrums kunder finns i samtliga branscher och de arbetar främst direkt mot företag men även mot deras slutkunder. Organisationen präglas av stor kompetens, engagemang och serviceinriktade medarbetare. Kontoret finns i fina lokaler centralt i Sickla.
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Intrum Justitia med Amendo Bemanning & Rekrytering och eventuella frågor ställs till rekryteringskonsult Helena Öberg,
helena.oberg@amendo.se .
Stämmer beskrivningen ovan in på dig ser vi gärna att du skickar in din ansökan online på
www.amendo.se. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan samt cv snarast.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-05-26ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 2979
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Öberg
helena.oberg@amendo.seFöretagAmendo Bemanning & Rekrytering AB
AdressAmendo Bemanning & Rekrytering AB
Humlegårdsgatan 17
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 17
Jobbnummer 3522605
Observera att sista ansökningsdag har passerat.