Två Biståndshandläggare till Sandvikens kommun
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Välkommen att arbeta som biståndshandläggare på handläggarenheten!
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för
kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning, samt boendesamordning. I vårt arbete har vi kontinuerlig juridisk handledning.
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2022-05-09ArbetsuppgifterSom biståndshandläggare kommer du i huvudsak arbeta med utredning, bedömning och beslut, samt uppföljning av
insatser enligt SoL (Socialtjänstlagen) som t ex hemtjänst och särskilt boende.
Vi använder verksamhetssystemet LifeCare och handlägger enligt IBIC
(Individens behov i centrum). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras
företrädare.
Som handläggare har du samarbete med olika samarbetspartners och de som verkställer insatserna.
Utredningsarbetet innebär att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera, besluta och följa utifrån aktuell lagstiftning.
Omvärldsbevakning ingår i arbetet för att kunna ta del av rättspraxis, nyheter inom lagrum m.m.
KvalifikationerDu har en högskoleexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs
goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av handläggning.
Du har god datorvana och behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete.
Du har förmågan att arbeta självständigt, strukturerat och kan prioritera arbetsuppgifterna. Som handläggare krävs ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter.
Du är en person som tycker om problemlösning och att omvärldsspana samt att ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete.
Körkort är ett krav. Behörighet B, ej automat.
Vi kommer att tillämpa fortlöpande urval vilket kan innebära att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan idag.
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Ett vikariat är på 1 år och ett är på 2 år. Vikariatet på 2 år tillsätts om ordinarie personal blir antagen till utbildning. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående, enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "74-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Chef Handläggarenheten
Kristina Kouva
kristina.kouva@sandviken.se 026-24 15 93 Jobbnummer 6620279
Observera att sista ansökningsdag har passerat.