Två anhörigkonsulenter

Sundsvalls kommun Socialtjänsten / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun Socialtjänsten i Sundsvall

Vi söker två nya medarbetare, en heltid och en halvtid.
Anhörigstöd är en förebyggande verksamhet som ska underlätta livssituationen och medverka till en ökad livskvalitet för både den som är anhörig och den som vårdas. Målet för anhörigstödet är att verka för att anhöriga skall känna sig trygga, i visshet om att man har förutsättningar att klara av sin situation som anhörig/anhörigvårdare.

Publiceringsdatum
2011-06-28

Dina arbetsuppgifter
Som anhörigkonsulent kommer du att arbeta mot anhöriga inom samtliga programområden inom socialtjänsten; Stöd & Omsorg, äldreomsorg samt individ- och familjeomsorg.
Arbetet innebär rådgivning och stöd till anhöriggrupper och enskilda. Du kommer att arbeta med stödjande samtal till personer med varierande problematik. Samverkan och nätverksarbete inom kommunen samt med hälso- & sjukvården, föreningar och enskilda frivilliga ingår som en naturlig del i arbetet.
I uppdraget ingår också att hålla temaföreläsningar samt att sprida och informera om anhörigstöd för såväl personal inom socialtjänsten samt externa samarbetspartners. Vidare ingår att planera och genomföra hembesök (uppsökande verksamhet) hos personer fyllda 80 år och äldre, i syfte att informera om socialtjänstens verksamhet.
Kvalikfikationer
Vi söker Dig som har akademisk utbildning, såsom socionom, högskoleutbildning inom social omsorg, sjuksköterska eller annan högskolekompetens som av arbetsgivaren bedöms adekvat för tjänsten. Vidareutbildning inom samtalsmetodik är meriterande.
Vi förutsätter att du har kännedom om lagstiftning och verksamheter inom socialtjänsten och erfarenhet av att leda samtal, såväl enskilt som i grupp. Du ska ha lång och bred erfarenhet från arbete med människor och är väl förtrogen med sociala aktiviteter såväl som det svåra samtalet.
Ett stort intresse av och kunskap om anhörigas behov och kunna tillvarata deras intressen är meriterande. Vi vill att du har vana att leda, driva frågor och arbeta självständigt. Som person har du hög social kompetens och empatisk förmåga. Du ska ha körkort samt datorvana. Arbetstiden är i huvudsak dagtid, men kvällar förekommer också.

Övrig information
Vi söker två nya medarbetare, en heltid och en halvtid. Ange i din ansökan vilken av tjänsterna du söker eller om du är intresserad av båda.
Ytterligare upplysningar
Områdeschef Ing-Britt Madsen, telefon 060-19 10 67
Medarbetarna vid Anhörigcenter, telefon 060-17 74 75
Fackliga företrädare
nås via kommunens växel, telefon: 060-19 10 00
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
e.a.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ing-Britt Madsen, 060-19 10 67

Företag
Sundsvalls kommun Socialtjänsten

Adress
Sundsvalls kommun Socialtjänsten
Norrmalmsgatan 4
85185 Sundsvall

Jobbnummer
973414

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun Socialtjänsten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun Socialtjänsten: