Tullverket söker medarbetare till Verksamhetsservice, visstidsan
Tullverket / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm,
Sigtuna,
Nyköping,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 100 anställda. Generaltulldirektör är Charlotte Svensson.
Inom Verksamhetsservice Stockholm blir du en del av ett team på 9 personer där du erbjuds ett varierat och spännande arbete med service som vår gemensamma ledstjärna.
I teamet finns olika grundkompetenser vilket utgör grunden för det gemensamma tjänsteuppdraget. Nu söker vi dig som trivs bäst i en varierad administrativ och praktisk roll med fokus på struktur och ordning och reda.
Om verksamheten:
Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områden såsom inköp, upphandling, lokaler och intern service. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem.
Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 45 anställda.
Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har tre ansvariga områdeschefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord. Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även förvaltning av konceptet för aktivitetsbaserad arbetsplats.
Enheten består av ca. 25 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på att underlätta vardagen för övriga funktioner inom Tullverket. I din roll kommer du bl.a. att vara ansvarig kontakt och hantera uppföljningar gentemot våra leverantörer, samt ha en central funktion i teamet för införandet av en ny tjänstekorts portal. Tillsammans med engagerade kollegor tar du dig också an det pågående utvecklingsarbete av enhetens servicetjänster.
I din roll kommer du även självständigt att få driva mindre uppdrag/projekt med varierande tidsramar. Som en del av ett team är man behjälplig med samtliga sysslor som förekommer i verksamheten vilket även innefattar: hantering av tullverkets fordon, kontorsservice, lokal- och underhållsfrågor, fakturahantering, inköp m.m.
Kvalifikationer:
minst en 3-årig gymnasieutbildning
minst 2 års erfarenhet av arbete som av arbetsgivaren bedöms liknande
mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt i svenska
god förmåga att uttrycka dig muntligt i engelska
mycket goda kunskaper i Officepaketet
körkort minst *B*.
Meriterande:
erfarenhet av LOU och e-handel
erfarenhet av ekonomisystem och fakturahantering
tidigare arbete med beställningar och inköp
självständigt ansvarat för mindre uppdrag/projekt
erfarenhet av arbete med aktivitetsbaserade arbetsplatser (ABW)
erfarenhet av logistik och fordonshantering
erfarenhet av ärendehanteringssystem.
För att trivas och ge en god service i rollen hos oss behöver du:
Ha ett gott bemötande och vara serviceinriktad
Trivas med att jobba flexibelt och prestigelöst i ett team
Vara ansvarstagande, noggrann, professionell och anamma självledarskap
Ha god fysisk förmåga (tunga lyft förekommer).
Det är viktigt att du klarar av att hantera stressiga perioder men också kunna ta initiativ och driva förbättringsarbete vid lugnare perioder.
Du finner din drivkraft och arbetsglädje i att ge en god och professionell service.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Övrigt
Referensnummer: PER 2020-126.
Placeringsort: Stockholm.
Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning till 2020-12-31 med ev. möjlighet till förlängning.
För mer information och ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa chefen för Område Stockholm/Nord Birgitta Karlsson Stockholm tel. 08-405 04 59. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är Gerhard Otterstadh, tel. 08-456 50 86 för OFR-P/TULL-KUST, och för Saco-S är Lena Edehag, tel. 08-456 58 68,
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 6:e mars 2020 . Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tidsbegränsad anställning
Publiceringsdatum2020-02-20ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTullverket
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tullverket (org.nr 202100-0969),
http://www.tullverket.se Arbetsplats Tullverket
Jobbnummer 5109203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.