Tullverket söker administrativ handläggare till klareringen
Tullverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tullverket i Stockholm,
Sigtuna,
Nyköping,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Vi förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Vårt uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har i dag cirka 2 000 anställda. Generaltulldirektör är Therese Mattsson.
Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelningar, Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel hanterar all in- och utförsel av varor och transporter. Kompetenscenter Klarering utgör den del i processen Effektiv handel som ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur landet, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs. Totalt i Kompetenscenter Klarering ingår ca 230 tjänstemän varav ett 20 tal chefer på olika orter i Sverige.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare inom klareringsverksamheten kommer du vara ett stöd till verksamhetens handläggare i frågor som berör klareringsverksamheten där du kommer arbeta i ett flertal elektroniska system. Det innefattar även viss telefonkontakt med speditörer, företag, privatpersoner och andra myndigheter.
Arbetet kombinerar återkommande inslag med ständigt nya frågeställningar och situationer vilket innebär att den administrativa handläggaren behöver vara både flexibel och problemlösande. Vi arbetar såväl i grupp som individuellt.
Arbetstiden / normtiden är måndag till fredag 08:00 - 16:30.
Vi söker dig som har:
avslutad gymnasieutbildning med lägst betyget Godkänd/3 i Matte B, Engelska B och Svenska B
avslutad kvalificerad Yrkesutbildning /Yrkeshögskoleutbildning, alternativt studier om minst 60 poäng / 90 högskolepoäng inriktning inom spedition, logistik, ekonomi eller minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete med tullhantering under de senaste 10 åren
god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift
goda kunskaper i Office paketet
svenskt körkort, klass B för personbil.
Meriterande om du har:
arbetslivserfarenhet inom speditionsbranschen eller från verksamhet som arbetar med utrikeshandel
erfarenhet av arbete inom myndighet med handläggning och administration
erfarenhet av arbete inom service eller liknande arbetsuppgifter, till exempel arbetet med kundkontakter
erfarenhet av pedagogiskt arbete
kunskaper i ett tredje språk, utöver svenska och engelska.
Publiceringsdatum2018-01-26Dina personliga egenskaperArbetet kräver att du som person har stor social kompetens och god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, har integritet och kan utifrån givna ramar självständigt verka inom ett område och våga ta egna initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du har förmåga att hantera stora arbetsmängder och prioritera det väsentliga, samt att kunna lösa problem och ta beslut med bra kvalitet. Vidare är det viktigt att du är noggrann och att du har gott omdöme samt har en god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationPER 2018-76.
Placeringsort: Stockholm och Arlanda.
Rekryteringen avser en tidsbegränsad anställning.
Innan en anställning kan komma i fråga kommer du att drogtestas och vi kommer att begära att du lämnar ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister (PBR-utdrag). Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet.
Tullverket värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk mångfald tillför.
För mer information och ansökan
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att ringa Anna-Lena Heinänen, tel. 08-456 65 31. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85.
Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Gerhard Otterstadh, tel. 08-456 50 86 och Lena Larsson, tel. 08-405 05 35 för SACO-S, Ingrid Bådholm, tel. 08-456 52 29..
Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning , ska ha inkommit till Tullverket senast den 11:e februari 2018 . Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tidsbegränsad anställning
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTullverket +46 0771520520
FöretagTullverket
AdressTullverket
•
11298 Stockholm
Kontorsadress•
Jobbnummer 3927101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.