Tjänstestrateg till Rakelverksamheten
Myndigheten för samhällskydd och beredskap / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för samhällskydd och beredskap i Stockholm,
Sigtuna,
Karlstad,
Kramfors,
Lund eller i
hela Sverige MSB
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer - från lokalt till globalt.
Rakel levererar tillgängliga och skyddade kommunikationstjänster för samverkan och ledning. Rakels tjänster levereras över ett robust och resilient kommunikationssystem som har byggts ut i hela Sverige för att stärka samhällets krishanteringsförmåga genom att underlätta den dagliga kommunikationen hos offentliga och privata aktörer inom områdena allmän ordning säkerhet och hälsa.
Tjänsten som tjänstestrateg är placerad på Affärsstödsenheten. Enheten ansvarar för utveckling av vår affärsverksamhet och dess processer genom styrning och kontroll av verksamheten. Detta innebär att enheten är strategiskt ansvarig för verksamhetens affärsstrategi, affärsplan och processer vilka sammantaget syftar till att åstadkomma ett effektivt flöde från kravfångst, via innovation, utveckling och beställning till tjänsteleveranser till våra kunder. Affärsstödsenheten ansvarar för det strategiska samarbetet med våra leverantörer och partners och har expertkompetens inom bland annat juridik, säkerhet, ekonomi, kommunikation och processarbete.
Här får du chansen att jobba i en kompetent organisation med sociala och engagerade medarbetare som har en varierande bakgrund från t.ex. telekommunikationsindustrin, myndighetsvärlden och kundorganisationer som Polis, Ambulanssjukvård, Räddningstjänst och Försvarsmakten.
Publiceringsdatum2013-11-29ArbetsuppgifterSom tjänstestrateg samordnar och styr du, utifrån satta prioriteringar, arbetet i de tvärfunktionella team av branschspecialister, kundansvariga och systemarkitekter som vi bygger för att utveckla funktionalitet och tjänster som skapar värden för våra kunder. Som tjänstestrateg är du också ansvarig för att vi i våra relationer med partners åstadkommer gemensam tjänsteutveckling. Du är en katalysator för att vidareutveckla vårt erbjudande i samarbete med leverantörer och partner. Du deltar i kontinuerlig utveckling och förvaltning av vår affärsplan.
Du är processledare för vår innovationsprocess och utvecklingsprocess och ansvarar för vår livscykelhantering. Du arbetar därmed med såväl nya kunder och tjänster som med utveckling för våra befintliga kunder och med våra tjänster.
Din kompetensprofil
Vi söker dig som har stor erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling och partnersamarbete. Du har kännedom och erfarenhet av vår användarkrets och har god marknadskännedom inom området. Du arbetar idag med försäljning, rådgivning, partnerstrateg är affärsutvecklare eller liknande. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande.
För att lyckas i denna roll behöver du vara duktig på att bygga relationer och arbeta kundbehovsorienterat för att ta fram effektiva lösningar för våra kunder. Du behöver ha ett strategiskt tänkande och en vilja att ständigt arbeta för att förbättra våra tjänsteleveranser och affärsmodell.
Som person tar du egna initiativ, är drivande och strukturerad. Du har lätt för att identifiera målbilder och är van att ta ansvar för måluppfyllelse och har god förmåga att ta fram rapporter och beslutsunderlag. Du tycker om att arbeta i team och har en god förmåga att stödja andra. Du tycker att ömsesidigt erfarenhets- och kunskapsutbyte är viktigt och du har god förmåga att kommunicera resultatet av ditt arbete till chefer och kollegor på ett pedagogiskt sätt. Saklighet, gott omdöme och lösningsorienterat sinne är viktiga egenskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och tycker om att hålla presentationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.
Övrig informationTjänsten är placerad i Stockholm. Befattningen är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att göras. Svenskt medborgarskap krävs. MSB tillämpar provanställning.
Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Minna Nyman. Facklig företrädare är Maria Montiel ST och Camilla Westin SACO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.
Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 9 januari 2014, märkt med referensnummer 2013/100. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.
MSB har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetstider och omfattningheltid. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-09
Ange följande referens när du ansöker: 2013/100
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMyndigheten för samhällskydd och beredskap
AdressMyndigheten för samhällskydd och beredskap
Besöksadress: Fleminggatan 14
11226 Stockholm
Jobbnummer 1716148
Observera att sista ansökningsdag har passerat.