Tjänstespecialist Kundservice till Biometria
Experis AB / Kundservicejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Kramfors eller i
hela Sverige Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.
Trivs du med att ge högklassig service med support och rådgivning? Har du lätt för att skapa goda relationer internt och externt?
Då kan det här vara något för dig!
Skogsnäringen genomgår just nu stora förändringar. Virkesmätningen är vår grund för att kvalitetssäkra skogens affärer samtidigt som digitaliseringen sker på bred front med Biometria som informationsnav. Ett antal förändringar i skogsbranschen och i vår omvärld, till exempel frågor om klimat och biologisk mångfald, gör att det skapas nya möjligheter för Biometria. Våra tjänster är baserade på opartisk mätning och digitalisering vilka skapar värde för skogsnäringens aktörer.
Publiceringsdatum2022-08-31Om företagetKundservice har som huvuduppgift att ge rådgivandesupport, stöd samt utbildning inom de IT-tjänster Biometria erbjuder. Vi har kompetens inom alla våra tjänsteområden, exempelvis redovisning av virkesaffären, mätning av skogsråvara, produktion och transport. Supporten sker genom telefon, epost samt personliga möten.
Vårt uppdrag innebär att skapa och upprätthålla goda relationer internt och externt, samt hålla en hög servicenivå utifrån vårt tjänsteutbud. Utifrån kundernas behov anpassar vi vårt erbjudande och stöd. Vidare ansvarar vi för processen för incidenter samt behörighet till våra tjänster. Vi deltar även på mässor och andra kundevenemang. Vi ger också support internt inom Biometria som till exempel den egna virkesmätarorganisationen. Dessutom står kundservice inför en spännande resa där dagens IT-plattform ska moderniseras.
Arbetsbeskrivning
Som tjänstespecialist är ditt uppdrag att ge Biometrias kunder och kollegor första och andra linjens support i våra IT-tjänster. Du kommer att ha en mängd olika arbetsuppgifter vilket innebär stor variation.
Du ansvarar för att genomföra, följa upp och hantera inkommande ärenden till vår support främst via telefon och epost. När ärenden kräver kvalificerad service och rådgivning, agerar du inom andra linjens support. Vid behov verkar du som specialist inom något/några av våra tjänsteområden. I tjänsten ingår det att arbeta med utbildning såväl externt som internt. Utbildningsmaterialet anpassar du, och tar fram utifrån specifika kundbehov eller uttalade interna behov. När kvalitetssäkring av våra tjänster sker är du även delaktig i testarbetet.
Som tjänstespecialist kommer du att tillhöra avdelningen Kundservice. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Sundsvall.
Resor ingår i tjänsten och B-körkort krävs.
Vi söker dig som
Har utbildning på gymnasienivå och gärna arbetslivserfarenhet inom kundservice eller annan supportfunktion. Då våra tjänster innebär olika tekniska lösningar är det viktigt att du är intresserad och har en god dator-, och systemförståelse. Har du arbetat i något ärende-, eller affärssystem ser vi det som ett stort plus. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Dessutom är det en fördel om du har erfarenhet från skoglig verksamhet.
Vi söker dig med hög servicekänsla och som tycker om att leverera enligt kundernas förväntningar. För dig är det viktigt att avsluta påbörjade uppgifter och du bidrar även till att nå såväl gemensamma som individuella mål. Du föredrar även att vara del av en gemenskap och att jobba i team. Dessutom har du inga problem med att rycka in och stötta såväl kollegor som andra avdelningar vid behov. För att trivas i rollen bör du tycka om när det händer mycket och att den ena dagen inte är den andra lik. Vidare har du en positiv inställning och motiveras av förändringar. Du är strukturerad, men för dig är det lika naturligt att vara flexibel i ditt arbetssätt och du kan lätt växla om och ta dig an nya uppgifter.
Din ansökan
Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl tel 070-3774546,
karin.frisendahl@jeffersonwells.se. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 18 september. Urval sker löpande och vi ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Fackliga representanter
Fackliga representanter: Lennart Andersson Ledarna, 010-285324, Jens Nordenberg, Akademikerföreningen, 010-228 51 16 och Marie Söder, Unionen, 010-228 51 39
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "477287c3-c132-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Biometria
Kontakt Karin Frisendahl
+46703774546 Jobbnummer 6934883
Observera att sista ansökningsdag har passerat.