Tjänstedesigner - för användarfokuserad utveckling i hälso- och
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, FoUU, Innovationsplattformen / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, FoUU, Innovationsplattformen i Göteborg Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
I Västra Götalandsregionen pågår en omställning till att vården ska genomsyras av ett personcentrerat arbetssätt.
Det innebär att patienter och medarbetare ses som självklara resurser, inte bara i den egna vården, utan också utvecklingen av vårdens tjänster. Regionen har som mål att öka involveringen av patienter och medarbetare i kvalitets- och förbättringsarbete. Detta gäller både i behovsanalyser men också i genomförandet av insatser och i vårdens utvecklingsarbete.
Om verksamheten
Innovationsplattformen består idag av 20 personer. Arbetsplatsen är lokaliserad på Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg. Avsikten är att verksamheten ska utvecklas och växa organiskt med successiv expansion, för att möta sitt regionala uppdrag; att bidra till en innovationsfrämjande kultur inom hälso- och sjukvården i Västra Götalandsregionen och utveckling av vården i samverkan med näringsliv och akademi, för patientens bästa och för en stärkt regional tillväxt inom Life Science.
Publiceringsdatum2019-01-02Dina arbetsuppgifterVi söker två till tre tjänstedesigners som vill vara med och utveckla vården i Västra Götalandsregionen. I arbetet ingår att systematiskt testa och utveckla verktyg och arbetssätt som stärker delaktighet för patienter/ närstående/ medarbetare, detta för att utveckla samarbete och kontinuitet i hela vårdkedjan. Målet är att patienten ska vara trygg, involverad i sin egen vård och hälsa och delaktig i vårdens utveckling. Som exempel på de spännande utmaningar vi jobbar med finns projekt inom mödra- och förlossningsvård och kvinnors hälsa samt utformningen av framtida vårdtjänster på ett nytt specialistsjukhus i regionen.
Som tjänstedesigner i Västra Götalandsregionen stöttar du verksamheter i att jobba behovsorienterat. Detta bidrar till ökad kompetens och förmåga för vården att involvera såväl patienter som medarbetare i utvecklandet av nya och befintliga tjänster. Stor vikt ligger vid att testa och införa tjänstedesigns förhållningssätt, verktyg och metoder för att kunna förstå och möta behov. Anställningarna innebär uppdrag i hela regionen och efter överenskommelse kan verksamhetsnära placering på visstid vara aktuellt beroende på projektens innehåll.
Västra Götalandsregionen samverkar med flera andra landsting och regioner. I tjänsten ingår kunskapsutbyte oss emellan och ett nationellt sammanhang för tjänstedesign i vård-kontexter.
Inom tjänsten förväntas du och dina kollegor:
• Regionalt och lokalt leda designprocesser i samskapande med verksamhetschefer, medarbetare, patienter, närstående, verksamhetsutvecklare och andra aktörer
• Utveckla koncept kring nya vårdtjänster
• Med ett aktionsbaserat angreppsätt utveckla och utvärdera, för vården, nya arbetssätt
• Sprida tjänstedesign som förhållningssätt, samt utbilda och coacha vårdens medarbetare i att använda design som metod.
• Dokumentera, visualisera och kommunicera resultaten av designarbetet
KvalifikationerDu har en utbildning inom design på avancerad universitetsnivå eller motsvarande. Du har erfarenhet av att arbeta med tjänstedesign och dess metoder och verktyg, såsom intervjuer, observationer och att hålla workshops. Vi ser gärna att du också har erfarenhet från att ha jobbat med hälso- och sjukvård inom offentlig sektor. Du är ansvarstagande, lyhörd och inkluderar andra genom ett pedagogiskt och empatiskt arbetssätt.
Du är genuint intresserad av att förändra hälso- och sjukvård, trygg och självständig, analytiskt och har god samarbetsförmåga, bekväm med att leda arbete. Du har en innovativ förmåga till nytänkande och ett öppet och normkritiskt förhållningssätt.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-23
Ange följande referens när du ansöker: 2018/8019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRegionutvecklare, Agneta Patriksson
agneta.patriksson@vgregion.se, 070-508 25 20
Funktionsledare Innovationsplattform, Erik Djäken
erik.martensson.djaken@vgregion.se, 070-082 59 65
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, FoUU, Innovationsplattformen
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, FoUU, Innovationsplattformen
Per Dubbsgatan 14
41346 Göteborg
KontorsadressPer Dubbsgatan 14
Jobbnummer 4533069
Observera att sista ansökningsdag har passerat.