Tjänst med många bollar i luften - kanslist hos Kvinnokliniken!

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård. Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårdsregionen. Kvinnoklinikens sekretariat har vuxit till ett stort sekretariat som består av läkarsekreterare, kanslister, vårdadministratörer och enhetschef. De flesta enheter är lokaliserade på US men vi har också medarbetare i Motala och i receptionen på Kvinnohälsan i Linköping. Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS, Obstetrix, Life med flera. Inom gruppen har man till stor del olika arbetsuppgifter då man är knuten till specifika enheter som arbetar efter olika uppdrag. Som led i att utveckla verksamheten, ha en hög kompetens och förstå varandras arbetsuppgifter har man sin huvudplacering mot en enhet och rotaterar till en annan schemalagt eller vid behov. Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal.

KK sekretariat är HBTQ-diplomerat. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid!

Publiceringsdatum
2018-03-02

Dina arbetsuppgifter
Denna tjänst innefattar arbete på Kvinnokliniken universitetsjukhuset, plan 16 samt på Kvinnohälsan på Torkelbergsgatan i Linköping.

På universitetsjukhuset är arbetstiden 07.30-16.00 En arbetsdag på universitetsjukhuset kan innefatta följande arbetsuppgifter:

• Skanning för flera enheter med specifika rutiner för varje enhet.
• Bokning och registrering av remisser/patienter i Cosmic.
• Posthantering åt verksamheten på KK plan 16
• Enkätregistrering och hantering av utskick.
• Efterregistreringar i kassan i Cosmic.

På Kvinnohälsan behöver man täcka receptionens öppettider som i dagsläget är mån-tors 07.30-18.30 samt fre 07.30-16.00. Arbetspassen här är uppdelade i framför allt två pass 07-15.30 samt 10.15-18.45. En arbetsdag på Kvinnohälsan kan innefatta följande arbetsuppgifter:

• Ta emot patienter i receptionen. Här är det stor variation mellan hur många patienter som kommer vid olika tider. Man måste tycka att det är kul med toppar och dalar och kunna hantera det på ett professionellt sätt
• Registrera patienter i Cosmic och Obstetrix.
• Skriva ut besökslistor
• Hantera tolkbeställningar
• Skicka beställningar i ROS
• Administrativt stöd till barnmorskor och undersköterskor i vad de behöver.
• Bemanning av telefon för av- ombokningar från patienter som fått kallelse för gynekologiskt cellprovskontroll

Du kommer att vara schemalagd utefter verksamhetens behov på både universitetsjukhuset och på Kvinnohälsan med oregelbundna arbetstider enligt ovan. Vid oplanerad frånvaro kan du behöva ställa om dig och ändra din arbetsdag och/ eller arbetstid med kort varsel. Ingen helgtjänstgöring förekommer.

Erfarenhet och utbildning
Det är meriterande med vana från journalsystemet Cosmic och att tidigare ha arbetat i reception. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt. Då man möter många patienter i receptionen med utländsk härkomst är det meriterande om du även har goda kunskaper i fler språk än svenska.

Dina personliga egenskaper
Receptionen är ansiktet utåt, varför det är viktigt att du är serviceinriktad, social och trivs med att arbeta i en reception. Du är tydlig och positiv i ditt sätt att kommunicera med patienter, kollegor och studenter. Du är noggrann, ansvarstagande och kan planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga. Du är flexibel i arbetstider och arbestsuppgifter då verksamhetens behov snabbt kan ändras och du behöver då kunna ställa om dig utefter detta. Du utför ditt arbete med noggrannhet och kvalitétsmedvetenhet och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Yvonne Oldebring, 010-103 31 64.
Vårdadministratör Therese Andersson, 010-103 31 05

Facklig företrädare för Vision är Marie Öhlin 010-104 40 75

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 18 mars 2018. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
x

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
x
58185 Linköping

Kontorsadress
x

Jobbnummer
3997724

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: