Timvikarier till hemtjänst, vård- och omsorgsboende samt demensb

Gislaveds kommun / Undersköterskejobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gislaveds kommun i Gislaved, Borås, Jönköping eller i hela Sverige

Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.




Publiceringsdatum
2020-06-16

Beskrivning
Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.

Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande.
Vi söker duktiga och erfarna timvikarier som vill jobba inom hemtjänst och på kommunens vård- och omsorgsboenden samt demensboenden. Bemanningsenheten anställer vikarier för korta behov. Att arbeta som vikarie hos oss innebär att du arbetar på timmar och rycker in när ordinarie personal är sjuka eller lediga.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är att ge god omvårdnad och omsorg till våra hyresgäster/gäster/kunder. Dessutom förväntas du, genom din kunskap och erfarenhet, att bidra till verksamhetens utveckling. Kommunikation, bemötande och samarbete är viktiga delar för att verksamheten ska fungera. Det ingår även att dokumentera i våra verksamhetssystem vilket innebär att goda datakunskaper är en fördel.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har gått omvårdnadsprogrammet eller har erfarenhet av liknande arbete. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och använder datorn som ett verktyg i ditt dagliga arbete. Som person är du stabil och trygg, har ett gott bemötande och ett stort tålamod. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.
Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar.

Vill du vara en del av vår framgång? Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Välkommen med din ansökan!

I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Timanställning. Tillträde: Omgående Visstidsanställning till

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gislaveds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/260".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Gislaveds kommun (org.nr 212000-0514)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen, HR-avdelningen, Bemanningsenheten

Jobbnummer
5267131

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gislaveds kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gislaveds kommun: