Timvikarier till Bemanningsenheten (Hemvården, LSS och Måltidsenheten)

Åre Kommun, HR-avdelningen / Undersköterskejobb / Åre
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Åre, Krokom, Östersund, Strömsund, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åre Kommun, HR-avdelningen i Åre

Åre är en av Sveriges mest kända turistorter. Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. Vi ser till att det där självklara fungerar: att våra barn har det bra i skolan, att vägarna är välplogade och att våra äldre har en meningsfull tillvaro. Men vi nöjer oss inte där. Tillsammans tar vi hela tiden nya steg mot en hållbar framtid.

Dynamik, service och bemötande är en given del i vår vardag. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också.

I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda.

Åre kommun är stolta över att vara en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska.


Publiceringsdatum
2022-09-01

Arbetsuppgifter
Bemanningsenheten stöttar kommunens verksamheter med vikarier. Vi arbetar mot förskolan, måltidsenheten, hemvården (hemtjänst och särskilt boende) och LSS (personlig assistans och gruppboende).

Som medarbetare på Bemanningsenheten har du möjlighet att påverka när du vill arbeta. Du ansvarar själv för att lägga in tillgänglighet i vårt bokningssystem och vi bokar dig med sms. De exakta tiderna du ska arbeta på kommer att variera och bestäms ofta med kort framförhållning. Vi ser gärna att du kan arbeta minst 50 % och en sammanhängande period av minst 2 månader.

Du förväntas utföra det dagliga arbetet som frånvarande ordinarie personal vanligtvis utför. Du ska snabbt kunna ta till dig nya arbetsuppgifter och inte vara rädd för att kliva fram och ta initiativ. Tillsammans med dina nya arbetskamrater bidrar du till roliga stunder i arbetet.

Söker du arbete som timvikarie i förskolan gör du det på vår annons riktad direkt mot förskolan som du hittar under lediga jobb på Åre kommuns hemsida.


Kvalifikationer
Du ska vara flexibel, ha lätt för att ta initiativ och vara genuint intresserad av människor. Det viktigaste är att du ska kunna se, lyssna in och bekräfta människan du möter.

Att samarbeta och bidra till ett bra arbetsklimat bland kollegorna är självklart för dig. Har du erfarenhet och/eller utbildning inom det område du söker till är det meriterande. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift.

För arbete inom LSS och hemtjänsten är det krav på körkort.

För att arbeta inom verksamheter där det vistas barn (t ex skolkök) ska du uppvisa giltigt utdrag ur belastningsregistret, beställs hos polisen.se, innan anställningen kan påbörjas.

ÖVRIGT
Anställningen är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2022-10-03 Vi rekryterar löpande utifrån verksamheternas behov och tjänsten kan komma att tillsättas redan i september.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åre Kommun, HR-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C100504".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Åre kommun (org.nr 212000-2494)

Arbetsplats
Åre Kommun, HR-avdelningen

Kontakt
Rekryterare
Charlotta Svenungsson
charlotta.svenungsson@are.se
0647-169 71

Jobbnummer
6937211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åre Kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åre Kommun, HR-avdelningen: