Timvikarier inom administration och reception

Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor / Receptionistjobb / Karlskoga
2017-08-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvikarier inom administration och reception" (publicerad 2019-02-12) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor i Karlskoga, Örebro eller i hela Sverige

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska som kan bidra till utveckling av våra verksamheter.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

Vi söker 1-3 personer som kan arbeta som timvikarie inom reception och vikarieförmedling. Gemensamt för dessa är att det är viktigt med ett vänligt och serviceinriktat bemötande mot alla personer man kommer i kontakt med i det dagliga arbetet. Det är också viktigt att man bidrar till ett gott arbetsklimat och samarbete på de olika arbetsplatserna. Service- och bemötandefrågor är prioriterade frågor för oss som arbetar i kundintensiva arbeten i Karlskoga kommun och gäller såväl interna som externa kunder.

Vid anställning som timvikarie hos oss kommer du att få introduktion på de områden som timvikariatet gäller innan du bokas på arbete.


Publiceringsdatum
2017-08-23

Arbetsuppgifter
Receptionist/telefonist - Kommunstyrelsens ledningskontor
Arbete i Karlskoga kommuns servicecenter som är placerad på Kommunstyrelsens ledningskontor. I uppdraget ingår att hantera och vidareförmedla inkommande och utgående samtal samt administration av ärenden som handläggs av kommunvägledare.
Som receptionist ingår att välkomna våra besökare och visa dem tillrätta. Inom receptionen finns också en intern servicefunktion gällande kontorsförråd, leasingbilar, kopiering, passersystem mm. Idag arbetar två (vi har en vakans) receptionister samt två kommunvägledare och en enhetschef inom receptionen.

Receptionist - Socialförvaltningen
Socialförvaltningens reception ligger placerad på Socialkontoret vid Baggängsvägen 65. På kontoret finns individ- och familjeomsorgen som är uppdelad i barn och unga, vuxen och ekonomiteamet. I byggnaden finns också socialförvaltningens kansli och ledning. Receptionen är en del av kansliet. Alla som besöker socialförvaltningen kommer in via receptionen och den tjänsteman som de ska besöka kommer och hämtar besökaren i receptionen. Som receptionspersonal ingår man i det administrativa teamet på socialförvaltningen.

Vikarieförmedlare - Kommunstyrelsens ledningskontor
Bemanningsenheten är Karlskoga kommuns centralt placerade vikarieförmedling. Bemanningsenheten arbetar med att serva alla förvaltningar som har behov av korttidsvikarier med våra tjänster. Till vår hjälp har vi en grupp med tillsvidareanställda resurspersoner inom barn- och utbildningsförvaltningen och inom socialförvaltningen samt ett stort antal sk. timvikarier. Vi jobbar i ett datoriserat bemanningssystem Time Care pool där beställare, vikarier och förmedlare gör sitt arbete. Utöver själva förmedlingsuppdraget arbetar bemanningsenheten också med kommunens LAS-hantering, rekrytering av timvikarier samt vissa systemfrågor. På bemanningsenheten arbetar fem vikarieförmedlare och en enhetschef.


Kvalifikationer
Vi vänder oss till dig som har minst gymnasiekompetens gärna inom administration eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personaladministrativa arbetsuppgifter och/eller arbete i reception, telefonväxel eller liknande. Du talar och skriver både svenska och engelska. Datorvana och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person är du flexibel och professionell i ditt bemötande. Du anstänger dig för att ge service på högsta nivå, du är kommunikativ och duktig på att skapa goda relationer. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Du är också strukturerad, ser detaljer, är initiativtagande och har förmågan att prioritera även när det är mycket att göra. Du har full förståelse för att du är Kommunens ansikte utåt i arbetet i en reception och agerar därefter.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-110 10 29.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-03
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017.0349
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Nilsson 0586-61909
Susanne Hultman 0586-620 35

Företag
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Adress
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
Karlskoga
69183 Karlskoga

Kontorsadress
69183 Karlskoga

Jobbnummer
3656870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor: