Timvikarie till Servicecenter - gruppen "Stöd och omsorg"
Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html. Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och omsorg till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer via telefon, e-post, chatt och Facebook. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir detsamma.
Nu behöver vi stärka upp vår svarsgrupp Stöd & omsorg med flera serviceinriktade och noggranna timvikarier. Vill du arbeta brett med sociala frågor, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgarna i Järfälla kommun? Då har vi arbetsplatsen för dig!
Publiceringsdatum2022-09-15ArbetsuppgifterSom timvikarie till svarsgruppen Stöd & omsorg hoppar du in som Servicehandläggare vid behov, du stöttar upp vid arbetstoppar, sjukdom och annan ledighet för ordinarie personal. Utöver inhopp vid behov är det också viktigt för oss att du är tillgänglig för arbete under längre ledighetsperioder såsom jul- och nyårsledighet och sommarperioden.
Du är ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen då vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen.
Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande alla Socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
• orosanmälningar gällande barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos Familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
• vägledning och information i frågor kring överförmyndarskap och uppdrag som god man/ förvaltare.
Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.
Vi arbetar i olika system samtidigt såsom Artvise, Lifecare, Teams och Raindance.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• gymnasieutbildning, studerar till socionom eller som har erfarenhet inom socialt arbete
• tidigare erfarenhet från servicesektorn såsom i kundtjänst, hotell, butik
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
Mertiterande:
• erfarenhet av socialt arbete eller arbete med sociala och / eller samhällsfrågor
• kunskap om hur en kommun är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
• erfarenhet av att utreda behov av färdtjänst
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystemet såsom Artvise
• erfarenhet av verksamhetssystem såsom Procapita och Lifecare
• kunskap i arabiska, somaliska, finska, tigrinja och / eller persiska
Det är ett plus om du är socionomstuderande, men även med en helt annan utbildning och relevant erfarenhet kan du bli rätt kandidat för uppdraget!
Personliga egenskaper:
Vi lägger även stor vikt vid dina personliga drag. Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter medborgaren i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Har du ovanstående erfarenheter, egenskaper och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
www.jarfalla.se/jobbahosossVi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Vid behov Arbetet är förlagt måndag - torsdag kl 07.50 till 16.50 och fredagar kl 07.50 till 15.05 Tidsbegränsad anställning
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJärfälla kommun, Servicecenter
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1157001".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)
Arbetsplats Järfälla kommun, Servicecenter
Kontakt Enhetschef
Mia Hagman
mia.hagman@jarfalla.se 08 580 29353 Jobbnummer 6983113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.