Timvikarie som Servicehandläggare i gruppen stöd och omsorg, kommunens Serv

Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
2023-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvikarie som Servicehandläggare i gruppen stöd och omsorg, kommunens Serv" (publicerad 2024-03-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök.

Publiceringsdatum
2023-11-16

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till de som kontaktar kommunen. Det är av yttersta vikt att du bemöter alla som kontaktar oss på ett trevligt och professionellt sätt. I denna tjänst besvarar du främst ärenden inom områdena stöd och omsorg men även allmänt om kommunen. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Representera kommunen och specifikt Socialförvaltningen samt överförmyndaren på Kommunstyrelseförvaltningen gentemot medborgare och företagare i kommunen samt andra myndigheter
• Svara på frågor gällande försörjningsstöd, familjerätten, överförmyndaren
• Ta emot anmälningar och ansökningar gällande barn, unga, vuxna, äldre och funktionsnedsättning
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun

Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland även via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• gymnasieutbildning
• erfarenhet av socialt arbete eller arbete med sociala och / eller samhällsfrågor
• tidigare erfarenhet av servicesektorn såsom kundtjänst, hotell eller butik
• god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem,
söka och hantera information och data.

Meriterande:
• kunskap om hur en kommun är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar.
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av verksamhetssystem såsom Lifecare
• studerar till socionom
• kunskap i flera språk förutom svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Vi lägger även stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter medborgaren i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar gott omdöme i ditt professionella agerande. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.

Har du ovanstående erfarenheter, egenskaper och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

Telefonintervjuer och personliga intervjuer sker löpande
Introduktionen för tjänsten är tänkt att påbörjas så snart som möjligt efter intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Vänligen bifoga ditt CV och personligt brev
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164735".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)

Arbetsplats
Järfälla kommun, Servicecenter

Kontakt
Gruppchef
Camilla Vagnér
camilla.vagner@jarfalla.se
08-580 284 31

Jobbnummer
8268824

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: