Timvikarie som Servicehandläggare i gruppen stöd och omsorg, kommunens Serv
Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
2023-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvikarie som Servicehandläggare i gruppen stöd och omsorg, kommunens Serv" (publicerad 2024-03-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök.
Publiceringsdatum2023-11-16ArbetsuppgifterSom servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till de som kontaktar kommunen. Det är av yttersta vikt att du bemöter alla som kontaktar oss på ett trevligt och professionellt sätt. I denna tjänst besvarar du främst ärenden inom områdena stöd och omsorg men även allmänt om kommunen. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt Socialförvaltningen samt överförmyndaren på Kommunstyrelseförvaltningen gentemot medborgare och företagare i kommunen samt andra myndigheter
• Svara på frågor gällande försörjningsstöd, familjerätten, överförmyndaren
• Ta emot anmälningar och ansökningar gällande barn, unga, vuxna, äldre och funktionsnedsättning
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland även via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• gymnasieutbildning
• erfarenhet av socialt arbete eller arbete med sociala och / eller samhällsfrågor
• tidigare erfarenhet av servicesektorn såsom kundtjänst, hotell eller butik
• god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem,
söka och hantera information och data.
Meriterande:
• kunskap om hur en kommun är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar.
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystem
• erfarenhet av verksamhetssystem såsom Lifecare
• studerar till socionom
• kunskap i flera språk förutom svenska och engelska
Dina personliga egenskaperVi lägger även stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter medborgaren i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar gott omdöme i ditt professionella agerande. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.
Har du ovanstående erfarenheter, egenskaper och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
Telefonintervjuer och personliga intervjuer sker löpande
Introduktionen för tjänsten är tänkt att påbörjas så snart som möjligt efter intervjuer.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vänligen bifoga ditt CV och personligt brev
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
www.jarfalla.se/jobbaijarfallaVi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164735".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)
Arbetsplats Järfälla kommun, Servicecenter
Kontakt Gruppchef
Camilla Vagnér
camilla.vagner@jarfalla.se 08-580 284 31 Jobbnummer 8268824
Observera att sista ansökningsdag har passerat.