Timvik. Servicehandläggare till gruppen "Bygg-och stadsmiljö"

Järfälla kommun, Servicecenter / Butikssäljarjobb / Järfälla
2018-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Timvik. Servicehandläggare till gruppen "Bygg-och stadsmiljö"" (publicerad 2019-02-11) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt". Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.

Vi som jobbar i Järfälla erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver våra tjänster och vänder sig till Servicecenter. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Hela tiden strävar vi efter att ge bästa möjliga service till dem som bor och verkar i Järfälla.

Som servicehandläggare i bygg- och stadsmiljögruppen är du ansiktet utåt för hela bygg- och miljöförvaltningen och en nyckelperson för att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer, mejlar och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.

Nu behöver vi stärka upp vårt team med ytterligare en flexibel och tillgänglig timvikarie som skall täcka upp för korta och långa frånvaroperioder. Du ska kunna hoppa in vid sjukdom, semester och utbildning. Vissa veckor rör det sig om enstaka pass och andra veckor behöver vi kanske hjälp flera dagar i veckan.


Publiceringsdatum
2018-08-15

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som bygg-och miljöförvaltningen arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning. Du kommer även ta emot felanmälan på kommunens fastigheter.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen gentemot medborgare i kommunen
• Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
• Handlägga ärenden om markupplåtelser
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens inom bygg- och miljöfrågor och ett utvecklande arbete!


Kvalifikationer
Du ska ha:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och/ eller arbete inom servicebranschen
• mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data

Vi ser gärna att du:
• studerar på en eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik eller park
• har erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och telefonisystem såsom Callguide och Artvise
• har erfarenhet av arbete med fastighetsfelanmälan

Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.

ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Vid behov Arbete är förlagt mellan: 07:50-17:00 mån - tors, 07:50-15:00 fre. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enl. ök., upphör: 2019-08-31 Vid behov.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-02
Ange följande referens när du ansöker: A805681
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Mia Hagman mia.hagman@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4291635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: